Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Mental Aid

<< < (4/5) > >>

Yllet:
Lite fler kommentarer är önskvärt :)

Tokai:
Tycker det är bra alltså, men pubstämningen infinner sig inte riktigt hos mig. Borde höras lite skratt och skrål, klirr osv genom hela låten, så att det känns som man här där - i puben, alltså.
När kören kommer in känns det därför lite påklistrat. Spela in lite bakgrund på nåt pub och lägg in det i låten, förslagsvis.
Skulle det vara lite irländskt över det hela hade man väl kanske önskat sig lite irländskt uttal i sången - men det är väl lättare sagt en gjort. Men man kan väl tänka sig nån annan pub i England.

Yllet:

--- Citat från: Tokai skrivet 21.12.2007, 17:34:12 ---Tycker det är bra alltså, men pubstämningen infinner sig inte riktigt hos mig. Borde höras lite skratt och skrål, klirr osv genom hela låten, så att det känns som man här där - i puben, alltså.
När kören kommer in känns det därför lite påklistrat. Spela in lite bakgrund på nåt pub och lägg in det i låten, förslagsvis.
Skulle det vara lite irländskt över det hela hade man väl kanske önskat sig lite irländskt uttal i sången - men det är väl lättare sagt en gjort. Men man kan väl tänka sig nån annan pub i England.

--- Slut citat ---

Det är inte jag som sagt att det ska vara nån pubstämning, det var bara mahan som tyckte låten kändes så. Det har aldrig varit min tanke från början :) Tror inte jag kommer lägga nå publjud i bakgrunden, får då får låten direkt en stämpel av vara någon slags allsång på puben, och det är inte tanken med låten. Tanken är bara att alla som vill tralla med får göra det :)

Stort tack för lyssningen. Det uppskattas

Tokai:

--- Citat från: Yllet skrivet 21.12.2007, 17:43:28 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 21.12.2007, 17:34:12 ---

Det är inte jag som sagt att det ska vara nån pubstämning, det var bara mahan som tyckte låten kändes så. Det har aldrig varit min tanke från början :)

--- Slut citat ---
Jomenvisst, men du gick med på hans förslag, om jag fattat det rätt. Och därför tolkade jag som att det ska va pubstämning.
--- Slut citat ---

tsmalmbe:
Jag laddade ner din skiva, och kände ju igen kören på den här. Riktigt skojigt faktiskt, när man inte visste att vänta det :).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion