Kontrollrummet

Höstambient, Why snow

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil

https://soundcloud.com/busstop18/why-snow

En liten elektronisk ambientlandskap som förmedlar känslan av den första snön.


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil

Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Jag bugar och tackar HasseFX!  :wub:
« Senast ändrad: 21.11.2020, 20:08:25 by John Isak »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj vad många tankar jag får i huvudet på detta underbara verk. Det första som slog mig var att du plockade upp Dividents mantel för kinesisk musik men det släppte senare den här står helt på egna ben. Jag kände att jag skulle vilja sno de första 110 sekunderna som ett intro till en pumpande låt i full technoanda men den fortsatte ju med härliga krusiduller och behöll greppet hela tiden det är nog de snabbaste 5 minuter och 43 sekunder jag upplevt någonsin. Kanske det bästa du har gjort någonsin - helt enkelt underbar :D :D :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Oj vad många tankar jag får i huvudet på detta underbara verk. Det första som slog mig var att du plockade upp Dividents mantel för kinesisk musik men det släppte senare den här står helt på egna ben. Jag kände att jag skulle vilja sno de första 110 sekunderna som ett intro till en pumpande låt i full technoanda men den fortsatte ju med härliga krusiduller och behöll greppet hela tiden det är nog de snabbaste 5 minuter och 43 sekunder jag upplevt någonsin. Kanske det bästa du har gjort någonsin - helt enkelt underbar :D :D :D

Stort tack Eddi!  :wub:Jag bugar för jämförelse men Dividend var unik i sitt skapande och sitt musikaliska språk! RIP Per!


Inloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Sån här snö gillar jag :wub:

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Fem och en halv minut passerade utan att jag hann fatta det. Trollbindande, avkopplande och stort.

Jag tycker att pianot försvinner lite efter du bytt tema och pad-synth runt 1:20 till 1:50 drunknar den en aning i rymden.
Tror inte att det har med volymen att göra utan att frekvenserna krockar en aning där. Pianot hörs kristallklart både före och efter igen.

Gillar skarpt sågtanden som du använder i början och slutet som sådär precis på gränsen distar sig bitvis. Vilken synth?
Snyggt, enkelt och ett skönt uppvaknande nu på morgonkvisten. Tack!    :)
Me, Myself & I


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Sån här snö gillar jag :wub:

//Space
Eftersom jag befinnner mig just i detta nu i ett annat grannland, suured tänud, aka kiitos paljon Space! :D


Utloggad John Isak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 281
  • Medelålders man med drömmar naggade i kanten
    • Visa profil
Fem och en halv minut passerade utan att jag hann fatta det. Trollbindande, avkopplande och stort.

Jag tycker att pianot försvinner lite efter du bytt tema och pad-synth runt 1:20 till 1:50 drunknar den en aning i rymden.
Tror inte att det har med volymen att göra utan att frekvenserna krockar en aning där. Pianot hörs kristallklart både före och efter igen.

Gillar skarpt sågtanden som du använder i början och slutet som sådär precis på gränsen distar sig bitvis. Vilken synth?
Snyggt, enkelt och ett skönt uppvaknande nu på morgonkvisten. Tack!    :)

Ber att få buga och tacka Kornstad! :D Tack för tyck och tänk! :D Ska kolla upp det när jag har "studion" i gång!
Återkommer om synten men jag tror att det är en Mini från Arturia körd genom Cubase egen dist.
« Senast ändrad: 06.12.2020, 11:23:18 by John Isak »