Forum > Demolåtar

Stormbringer - HasseFX (cover på Deep Purple/Whitesnake)

<< < (2/3) > >>

zorrow:
Grymt bra och härligt spelat! I mitt tycker så ligger baskaggen lite högt. Kan fixas med kompression. sologitarrerna behöver EQ:as på samma sätt för att de inte ska låta olika högt vid lyssning i olika media. Hela mixen mullrar lite i mina öron men kanske att en kompression och ev sänkning av baskaggen kan fixa det.

HasseFX:

--- Citat från: zorrow skrivet 13.11.2020, 21:19:22 ---Grymt bra och härligt spelat! I mitt tycker så ligger baskaggen lite högt. Kan fixas med kompression. sologitarrerna behöver EQ:as på samma sätt för att de inte ska låta olika högt vid lyssning i olika media. Hela mixen mullrar lite i mina öron men kanske att en kompression och ev sänkning av baskaggen kan fixa det.

--- Slut citat ---

Tack för kommentarer!  ^_^

Bra synpunkter på mix!  Buller och antagligen bakaggen kommer av dålig fulmastring i all hast, men jag ska kolla på det när jag mixar på riktigt. Samma sak med leadgitarrerna - bra heads-up där!

Wernborg:
Ambitiöst och bra drag.

Bra sångare. Och väldigt bra lir, men i ärlighetens namn låter det rätt illa. (mixmässigt alltså)

Jag uppfattar det som något lågfrekvens som ligger som en matta genom hela låten. Nästan som att något gått fel i "fulmastringen".  Det lättar i breaket i mitten. Det låter också väldigt mättat och överkomprimerat, så det kanske är det? Ner med reglarna på noll och början om.  :D

Gitarrsolot.  :wub:

Gött jobb.

HasseFX:

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.11.2020, 11:59:41 ---Ambitiöst och bra drag.

Bra sångare. Och väldigt bra lir, men i ärlighetens namn låter det rätt illa. (mixmässigt alltså)

Jag uppfattar det som något lågfrekvens som ligger som en matta genom hela låten. Nästan som att något gått fel i "fulmastringen".  Det lättar i breaket i mitten. Det låter också väldigt mättat och överkomprimerat, så det kanske är det? Ner med reglarna på noll och början om.  :D

Gitarrsolot.  :wub:

Gött jobb.

--- Slut citat ---

Tack för fina ord!  :wub:

Ja grundmixen är sådär och min fulmastring har skapat en del buller - överkomprimerat men ändå inget direkt nivålyft. När låten blir klar lär det bli andra bullar  :rolleyes: Tack för bra kommentarer!

John Isak:
Kanske inte riktigt min tekopp men jeklar så bra genomfört, svinsnyggt!!! Stora cudos för det!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion