Forum > Färdiga produktioner

Music - HasseFX (cover på John Miles)

<< < (2/2)

Eddi:
Jag var och såg honom & Co på Konserthuset på 70-talet men något så här pampigt tror jag nog inte att han fick till, jag vet inte ens om han hade släppt den här låten då. Framförallt var det gitarrliret som blev ett bestående minne av den kvällen. Har jag fel om jag någonstans anar en Prophet V i det här pampiga som ni har gjort?

HasseFX:

--- Citat från: Eddi skrivet 06.02.2021, 02:47:59 ---Jag var och såg honom & Co på Konserthuset på 70-talet men något så här pampigt tror jag nog inte att han fick till, jag vet inte ens om han hade släppt den här låten då. Framförallt var det gitarrliret som blev ett bestående minne av den kvällen.
--- Slut citat ---

Jag såg honom inte live men köpte skivorna fram till "Zaragon". Han körde rätt feta arrangemang men "Music" är ju något alldeles extra over-the-top!  Absolut en underskattad gitarrist som spelade melodiskt när de flesta andra körde blues-klichéer ala Clapton!


--- Citat från: Eddi skrivet 06.02.2021, 02:47:59 ---Har jag fel om jag någonstans anar en Prophet V i det här pampiga som ni har gjort?
--- Slut citat ---

Du hör rätt i stort - min idé var att göra arret i en fet prog-rock-sättning med gitarrer och keyboards i stället för orkester. Det mesta är mellotron och Hammondorgel, men i mitten får en Prophet 12 fylla på med typiska Prophet-brass (spelandes valthornsstämmorna).

MaxB:
Det här var skönt att lyssna på härlig mix och toppen sångare

HasseFX:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.02.2021, 22:16:29 ---Det här var skönt att lyssna på härlig mix och toppen sångare

--- Slut citat ---

Tack Max!  :wub:  Tänker jag ska göra mer jobb med Alexis framöver!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion