Forum > Färdiga produktioner

Yllet - If you want me to stay

(1/3) > >>

Yllet:
borttagen...

Fidden:
Ah, det var ett tag sedan jag hörde drömpop från yllet, denna passar in bra tillsammans med låtarna på ep'n. Nu är du tillbaks på det där tonläget jag gillar igen :)

Den där synten i början är lite jobbig, hade nog klarat mig utan den. I övrigt mycket bra.

equality:
Stark låt som där konventionella harmonier snarast är dess styrka. Arr, mix som vanligt av högsta kvalitet. Känns somrig och hittig. Tycker synthen ger clou åt låten.

mahan:
Tjou Jon!

Introns synth behöver definitivt bättre sound, ett mycket klenare o vassare + reverb, ok! ;)
Personlig touch på sångsoundet, klart varumärke! Snyggt breddat.
Stämmorna snyggt delayade
Reffens lelle lelle inte min favve, nåt annat ordval kanske?

Gillas! :)

h.  johan

Yllet:
Fidden Drömpopen kommer jag alltid komma tillbaka till, det är ju lixom lite jag. Men variation skadar inte, vilket ni kommer märka på fullängdaren. Angående "synthen" som faktiskt är en gitarreffekt, så är tanken att man ska hajja till och tänka "Vad är det här?!" (tillsammans med baskaggen som spelas upp baklänges), något man minns, som ger låten en särskild prägel.

equality Jag bockar och bugar. Kul att du gillar "supergitarren"

mahan Bättre sound på "synthen" säger du. Med klenare menar du "cleanare" eller mindre framträdande? Vassare får jag fundera på.
Angående lelele så är det faktiskt "Lalala" vilket kändes helt rätt när ja sjöng in det, men som i sitt sammanhang inte riktigt passade in. Tänkte faktiskt också på det innan jag la upp låten, men orkade inte fixa, tjejen kom förbi :) Ska testa med Nanana istället + en stämma en oktav ner, samt eventuellt göra stämman mer diffus, så man knappt hör att det är röster.

Så på att göra listan, idag eller i morgon blir: Ändra Lalala till Nanana samt adda tamburin på ref som utfyllnad till virveln, samt kika närmare på gitarrljudet i introt, se om man kan pilla till nåt där.

Tack för bra och snabba kommentarer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion