Kontrollrummet

Jeremy Irons - Hazash

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad henrikland

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 99
    • Visa profil
LÅTNAMN: Hazash
ARTIST/GRUPP: Jeremy Irons
GENRE: Rock/Psykedelika
LÅTLÄNGD: 5:04
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: 192kbps mp3

Hej!

Jag har suttit och mixat den här låten ett tag (endast i lurar eftersom det är det enda jag har tillgång till just nu) och känner att jag blivit totalt döv för hur det egentligen låter, så det vore kul om ni gav kritik. Jag var endast närvarande vid inspelningen av trummorna (eftersom jag spelar dem) och uppmickning av basen, och resten har övervakats av en producent tillsammans med resten av bandet. Allt inspelat genom nån 8-kanalig Presonus-preamp (som inte lät så extremt bra men funkade) in i ett emu 1820 och cubase. Mixat i Logic Pro av mig och hobbymastrat (lätt kompression och limitering) i waveburner.
Som sagt har jag inte världens bästa lyssning så jag kan tänka mig att basområdet låter helt åt helvete, bland annat.

Lyssna gärna och säg vad som kan göras bättre! Tack på förhand!
« Senast ändrad: 18.02.2008, 04:06:11 by henrikland »


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
hejsan hendrikland

låter mycket live över mixen trummor gura o sång gåt lite in i varandra o balansen kommer nog sätta sig med lite mer pill.
sedan är ju denna genere lite som gjord för lite lowfi stuk så det är ju usvårt o råda om man inte vet va ddit mål är oxå.

gillar låten o liret oxå men mer mixning så lyfter det nog även en del automatation på nivåerna kommer nog behövas över solon o likanande. så vissa saker smyger i o panoreras ut exempelvis,

tony
att leva är att dö


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmm Jag tycker nog att mixen låter ganska bra. Sådär på rak arm så tycker jag att den ena (lite ljusare) gitarren krockar lite med crashcymbalerna ibland.
ibland känns det lite grötigt, men kan inte sätta fingret på vad det är. Skulle vara kul att se den i en spektrumanalysator typ harbal eller så. Basen är kanske lite frånvarande, men låter bra i sitt grundljud, så det stör mig inte. Sångljudet är lite mycket i mellanregister, men det känns nästan bara rätt. Jag kanske skulle peta fram den bara lite lite till, så den inte sväljs i ljudmassan. Det blir lite tyng åt gitarrerna. 
Jag tycker om produktionen arrangemanget som visst låter lite live, men det känns bara bra. Gillar verkligen reverbet som är tajt hållet. Jag har en sån där reverballergi annars.

Snyggt spelat. Coolt, Riktigt bra låt!! :)