Kontrollrummet

Problem med EMU midi-interface.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Införskaffade EMU:s midi-interface 1x1 idag till min bärbara dator. Problemet är att när jag vill spela med min keyboard så funkar det de första 10 sekunderna, sen börjar vissa toner försvinna och slutligen ligger tonerna kvar hur tills jag stänger programmet, det ligger kvar trots att jag rycker ut interfacet. Har provat i flera olika program och det blir lika.


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Kan det vara någon inställning, eller är det interfacet som är felet, hade aldrig några problem när jag körde genom spelporten på min stationära förut. Och han på musikaffären sa att det här var bättre.
http://www.emu.com/products/product.asp?category=610&subcategory=611&product=15188

Edit: Lade till en länk.


Utloggad tsmalmbe

Kopplar du interfacet via USB, FW eller via PCMCIA? har du något annat kopplat via samma, som bevisligen fungerar (ljudkortet som exempel, minnesstix och hårdskivor räknas inte)? Beroende på din laptop så är nödvändigtvis inte alltid tänkt för en massa data att flyta igenom. Som exempel betedde sig min gamla stationära dator (3x P3 550) sådär med USB, då jag spelade en längre tid, eller använde cc-kontrollers (mycket data konstant flöde).

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Kör det via USB, på affären sa de att jag skulle köra local off på keyboarden, men har provat det och det blev inge bättre. Men de sa att jag fick lämna tillbaka det om jag inte fick det att fungera.