Forum > Demolåtar
1up-Kommer Va Mig Själv!
Wernborg:
Bra låt och fint hip-hop sväng.
Rapen behöver putsas till. För mycket ord, för lite ord mest hela tiden faktiskt. Jag efterlyser ett bättre flyt i texten. Leta synonymer som passar bättre. Nu är det ofta så i slutet av raderna att du märker att textraden inte kommer få plats och då slarvar du igenom dom sista orden.
Musik: bra
Text: bra
Sväng: bra
Rap: inte så bra (ännu)
Go, go, go....
1up:
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.12.2007, 09:15:50 ---Bra låt och fint hip-hop sväng.
Rapen behöver putsas till. För mycket ord, för lite ord mest hela tiden faktiskt. Jag efterlyser ett bättre flyt i texten. Leta synonymer som passar bättre. Nu är det ofta så i slutet av raderna att du märker att textraden inte kommer få plats och då slarvar du igenom dom sista orden.
Musik: bra
Text: bra
Sväng: bra
Rap: inte så bra (ännu)
Go, go, go....
--- Slut citat ---
För mycket ord mest hela tiden? Jo det kan vara sant. Borde jag inte (ledande fråga :P) dela upp alla verser så det kommer en refräng därimellan? Sen köra ett lugnt mellanspel någonstans också? Tycker iaf jag. Blir lite stressigt. Hmm hmm.
Ja, rapen är ju mitt tredje försök genom hela livet. Jag får ta och lyssna på andas låtar och lyssna efter attityd. Jag är säker på att jag kan få fram det bara jag förstår hur det kan låta.
Tack snälla för att du ville lyssna. Blir också glad du gillar texten. Är ju barnsligt förtjust i liknelserna om att fånga pucken i en hockeymatch och att först bo på 100 sen på 10 kvadrat!
Dividend:
Attityd? Att låta arg?
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.12.2007, 01:43:11 ---Attityd? Att låta arg?
--- Slut citat ---
hmm, ja? Kanske söker folk mer karaktär i min röst? Distortion?
mahan:
--- Citat från: 1up skrivet 13.12.2007, 01:47:26 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 13.12.2007, 01:43:11 ---Attityd? Att låta arg?
--- Slut citat ---
hmm, ja? Kanske söker folk mer karaktär i min röst? Distortion?
--- Slut citat ---
Mycket sanning i dessa tankar 1up!
Karaktär eller dist, det är väl frågan om att kunna vara trovärdig, du har jätte snygga låtideér och texterna sprudlar av tankar men sen kör det lixåm på grund om inte solisten låter trovärdig. Men om det är meningen att göra fars så funkar det nog, tror nog att du har större ambitioner dock, och vilja o kunskap...
Piska mig om jag har fel :unsure:
Detta bara som ett svar på dina egna funderingar,
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida