Forum > Demolåtar
1up-Kommer Va Mig Själv!
1up:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.12.2007, 00:31:52 ---Shit,det här var ju hel schysst!
Snygg text bra rim,det flyter på snyggt..Funkar hur bra som helst med prat sången.
Fulländning av låten skulle vara ett parti med sång alternativt ett kort solo parti,nånstans i mitten,där du drar iväg lite ackordsmässigt - mycket bra nu - men då skulle det bli lysande!
Mycket nice jobbat.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Så bra! :)
Ackordbyte är aldrig fel. Emu har lagt sång på första versen. Så ska trixa in det. Finns ork kanske ackord kommer!
Tack tack för lyssningen!
Marruschkka:
--- Citat från: 1up skrivet 13.12.2007, 01:47:26 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 13.12.2007, 01:43:11 ---Attityd? Att låta arg?
--- Slut citat ---
hmm, ja? Kanske söker folk mer karaktär i min röst? Distortion?
--- Slut citat ---
Måste bara inflika att jag verkligen gillar din text :PSå hääärligt att kunna nita med text, men din röst är lite för snäll-i detta sammanhang-låt lite tuffare och ilsk (gå tillbax i tiden och bli förbannad!), nu låter du mest ironisk-men det bettet räcker nog inte i rap-sammanhang, det brukar vara pushigare, mer attack, iaf som jag uppfattat det. Annars tycker jag om din personliga, fina röst. Jenny-låten gör den rättvisa, där kommer den fram på rätt sätt, anser jag.
Tyckt och skrivet!
Go for it, you've got the gift :D
1up:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 22.12.2007, 11:50:23 ---
--- Citat från: 1up skrivet 13.12.2007, 01:47:26 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 13.12.2007, 01:43:11 ---Attityd? Att låta arg?
--- Slut citat ---
hmm, ja? Kanske söker folk mer karaktär i min röst? Distortion?
--- Slut citat ---
Måste bara inflika att jag verkligen gillar din text :PSå hääärligt att kunna nita med text, men din röst är lite för snäll-i detta sammanhang-låt lite tuffare och ilsk (gå tillbax i tiden och bli förbannad!), nu låter du mest ironisk-men det bettet räcker nog inte i rap-sammanhang, det brukar vara pushigare, mer attack, iaf som jag uppfattat det. Annars tycker jag om din personliga, fina röst. Jenny-låten gör den rättvisa, där kommer den fram på rätt sätt, anser jag.
Tyckt och skrivet!
Go for it, you've got the gift :D
--- Slut citat ---
Hej å tack för de fina orden! :)
Det är sant att jag kör på JUSTD's lite ironiska spår framför den liska varianten. Det ligger närmare min person att göra så. jag har ju försökt ta till mig att låta argare med mer bett och så. Det är på väg till den nya versionen. Kanske borde jag fokusera på mitt naturliga jag och bara köra ironiskt. Det kan nog vara så. Även om jag kan bli bättre på flödet i rapen och "attacken" som du skriver.
Tack för det fina om min röst på jenny :wub: kul du tycker jag har gåvan. Du har också gåvan. :)
God Jul på dig!
cykeln:
På min gata spelas ingen hiphop så jag är rysligt okunnig
men
texten är bra - ex
"men du svängde så snabbt från ömhet till hat,
som att först leva på 100 sen på 10 kvadrat"
= s-bra!
Tycker också att det svänger bra
Jag skulle önska lite mer skit och spets i sången (rappen)
Du har något på gång
1up:
--- Citat från: cykeln skrivet 22.12.2007, 20:15:39 ---På min gata spelas ingen hiphop så jag är rysligt okunnig
men
texten är bra - ex
"men du svängde så snabbt från ömhet till hat,
som att först leva på 100 sen på 10 kvadrat"
= s-bra!
Tycker också att det svänger bra
Jag skulle önska lite mer skit och spets i sången (rappen)
Du har något på gång
--- Slut citat ---
Wow, tack!
Ser ett mönster i vad som önskas. Mer bett/spets/attack på sången. Kärt barn har många namn. Vad härligt du gillar texten! Och att du ger exempel på det du gillar. Den textbiten är också en av mina favoriter. Fråga mig inte hur jag kom på den!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida