Forum > Demolåtar
1up-Kommer Va Mig Själv!
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 13.12.2007, 01:56:53 ---
--- Citat från: 1up skrivet 13.12.2007, 01:47:26 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 13.12.2007, 01:43:11 ---Attityd? Att låta arg?
--- Slut citat ---
hmm, ja? Kanske söker folk mer karaktär i min röst? Distortion?
--- Slut citat ---
Mycket sanning i dessa tankar 1up!
Karaktär eller dist, det är väl frågan om att kunna vara trovärdig, du har jätte snygga låtideér och texterna sprudlar av tankar men sen kör det lixåm på grund om inte solisten låter trovärdig. Men om det är meningen att göra fars så funkar det nog, tror nog att du har större ambitioner dock, och vilja o kunskap...
Piska mig om jag har fel :unsure:
Detta bara som ett svar på dina egna funderingar,
h. johan
--- Slut citat ---
Och ett bra svar därtill!
Om det låter som fars är det ju ingen höjdare heller. Har ju inte skött min läxa i att lyssna på andra rappare som jag påstod. Så får ta och göra det. Jag är inte arg så länge, så när texten var färdigskriven var det mesta borta. Får hitta vägar att närma mig ångesten och ta fram det i rösten. Inte sitta och fnissa åt de retoriska lustigheterna i texten.
Tack för en bra kommentar!
Dividend:
Klart som fasen att omdu har en arg text, att det blir nonsens om du inte låter arg. Nu tycker jag iofs att man inte skall överdriva det där, och större delen av låten som föreligger funkar din sång rätt bra. Ditt ironiska tonfall här och var funkar jäkligt bra! ;) (Mycket bättre än en arg röst!)
Tycker ändå att du kunde skälla ut de där tjejerna lite mer här och var för "dynamikens" skull, hehe! :)
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.12.2007, 17:55:10 ---Klart som fasen att omdu har en arg text, att det blir nonsens om du inte låter arg. Nu tycker jag iofs att man inte skall överdriva det där, och större delen av låten som föreligger funkar din sång rätt bra. Ditt ironiska tonfall här och var funkar jäkligt bra! ;) (Mycket bättre än en arg röst!)
Tycker ändå att du kunde skälla ut de där tjejerna lite mer här och var för "dynamikens" skull, hehe! :)
--- Slut citat ---
Tjejrna ska få! ;)
Du tar upp en bra poäng ändå och precis som du skriver använder jag ju ett ironiskt tonfall ibland. Lärdomen att anpassa rösten efter textens innehåll. Börja varmt och mjukt på rösten precis som texten är. Sedan gradvis närma sig det mörka. Refrängen får bli rätt arg tycker jag! :D
Allvarligt talat: Suger min sångmic? Den funkade uppenbarligen när jag sjöng ömt på låten "Jenny", men personligen är jag knappast nöjd med sångljudet på den här låten. Klart min röst spelar in, får pröva lite varianter.
SYNTH:
Har ingen klagan eller så, riktigt skön låt vetja! :)
1up:
--- Citat från: SYNTH skrivet 13.12.2007, 20:56:30 ---Har ingen klagan eller så, riktigt skön låt vetja! :)
--- Slut citat ---
Nämen :D
Tackar vi för :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida