Forum > Färdiga produktioner

wash away the past - karl

<< < (2/6) > >>

egghuvud:
Hej Karl! Orkar inte lyssna så mycket på låtar just nu, men eftersom jag alltid har varit svag för dina grejor så...
Det låter mycket bra. Den här är i stort sett färdig? Arrangemanget håller rakt av. Skulle inte ändra på någoting vad gäller sång eller orkestrering.
Det finns ett par små petitesser. Ibland på körerna så är inte "st" i "Past" synkade. Gitarrsolot känndes lite murrigt på något vis. kanske en liten hit diskant som lyfte fram det ytterligare i ljudbilden. Men det där är egentligen bara smaksaker.
Stråkarna och gitarren har precis rätt närvaro. Snyggt.

Harmonica mike:
Hej Karl.
Fick en sån där skön rysning av din låt..Nackhåren står rakt ut..Jag har ju hört denna förut,men inte i denna tappning...

Låten är grym! Om jag hade gjort nåt i mixen på denna - så skulle det vara ett litet reverb på sången med en kort svans..Samt lagt ett reverb på orgeln i slutet samt sänkt densamma mycket lite.
Annars - ohyggligt bra! I mitt tycke din absolut bästa låt,med verklig potencial att kunna bli nåt riktigt stort.
Byter ut den version jag har i Karl mappen mot denna,säg till om du gör förändring ala´mitt recept - den versionen skulle jag vilja ha,men denna håller.

5 känns fjuttigt på nåt sätt,men vi kör ju med en femgradig skala så..

Mvh
Micael

Tokai:
Har säkert lyssnat på låten nångång, men minns inte.
Gitarrpartiet lite Pink floyd, inte fy skam-
Kanske upprepar stråkpartiet sig lite för ofta, det går ju att ändra lite här och var. Coola stråkar tycker jag.
Slutet funkar otroligt bra med bas och orgel. Det blir liksom en annan låt. Blir lite betänksam här. Varför kommer detta in i slutet? Varför inte i början eller nån annastans? Men jag gillar överraskningar.
Sången är outstanding.

karl:
Tnx Cabeza del Huevo  :P ....kul att du tycker den känns färdig eller någorlunda färdig ..visst pa...st osync men vet inte om jag gör nånting åt det....du var en av dom första som hörde mig i början och jag hoppas att det hörs en utveckling av ljudkvalitéen iaf...tnx igen och jag har väl nästan inte kommenterat det du gjort både i tävlingarna och nu sist julmecket men vill passa på att nämna att du håller dig på en himla hög nivå vad du än gör...tnx for sharing... /  karl B)
--- Citat från: egghuvud skrivet 12.12.2007, 11:35:56 ---Hej Karl! Orkar inte lyssna så mycket på låtar just nu, men eftersom jag alltid har varit svag för dina grejor så...
Det låter mycket bra. Den här är i stort sett färdig? Arrangemanget håller rakt av. Skulle inte ändra på någoting vad gäller sång eller orkestrering.
Det finns ett par små petitesser. Ibland på körerna så är inte "st" i "Past" synkade. Gitarrsolot känndes lite murrigt på något vis. kanske en liten hit diskant som lyfte fram det ytterligare i ljudbilden. Men det där är egentligen bara smaksaker.
Stråkarna och gitarren har precis rätt närvaro. Snyggt.

--- Slut citat ---

Fidden:
Kommer inte riktigt överrens med basljudet och trummorna. Speciellt bastrumman då. Den känns väldigt obasig. Sedan när det andra trumman kommer in känns det som det blir för mycket subbas helt plötsligt. Känns inte riktigt som det är balans.

Nu började jag ju kommentaren helt fel, ska väl börja med att låten är väldigt spännande och gillas. Men jag avslutar med det istället. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion