Forum > Färdiga produktioner
wash away the past - karl
equality:
Jorå, du vet vad jag tycker. Du spelar i en egen division. Och vilket jävla bra elgitarrsolo!!! Låten har en fantastisk nerv! Strongt och lyfta den ytterligare snäpp från vad jag kommer ihåg från studioforum. Nästan retfullt enkla figurer och melodi och det är bara så genialiskt. Säger som Nad sa en gång: "Fan vad phet du är Karl!!" :D
karl:
Hej Micael och tack för dina öron...kul att du tycker att det är min bästa (so far) det tycker nästan jag också förutom den låt jag håller på med nu... :P ska fundera på reverben här och där...tnx igen... / karl
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.12.2007, 12:04:37 ---Hej Karl.
Fick en sån där skön rysning av din låt..Nackhåren står rakt ut..Jag har ju hört denna förut,men inte i denna tappning...
Låten är grym! Om jag hade gjort nåt i mixen på denna - så skulle det vara ett litet reverb på sången med en kort svans..Samt lagt ett reverb på orgeln i slutet samt sänkt densamma mycket lite.
Annars - ohyggligt bra! I mitt tycke din absolut bästa låt,med verklig potencial att kunna bli nåt riktigt stort.
Byter ut den version jag har i Karl mappen mot denna,säg till om du gör förändring ala´mitt recept - den versionen skulle jag vilja ha,men denna håller.
5 känns fjuttigt på nåt sätt,men vi kör ju med en femgradig skala så..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
mahan:
Tjou Karl!
Har nog diggat denna låt tidigare, och den har inte blivit sämre. Ett modigt gitarrsolo har uppenbarat sig, snyggt!
Och fortfarande en beundrare av din sång! + stämmor!
Enda som ställer frågor är basen, varför skall den dundra över hela ljudbilden, håll den mera centrerad, visserligen kan den stundom göra dessa stereohopp men inte all the time.
Orgeln på slutrakan....häärlig! :)
Snyggt jobbat, verkligt proffsig touch i detta,
h. johan
karl:
tnx Tokai....jag hade ett långt slut förut ett nytt tema och det kändes som det blev en grej för mycket så jag beslöt att köra refräng till slutet och en variant där orgeln ligger kvar men med en annan bas...kantänkas att man kan introducera det tidigare...vet inte...floydish solo jo han har den känslan( zlurgh, en amerikanare)....kul att du gillar sången...
Allt gott / karl B)
--- Citat från: Tokai skrivet 12.12.2007, 19:00:21 ---Har säkert lyssnat på låten nångång, men minns inte.
Gitarrpartiet lite Pink floyd, inte fy skam-
Kanske upprepar stråkpartiet sig lite för ofta, det går ju att ändra lite här och var. Coola stråkar tycker jag.
Slutet funkar otroligt bra med bas och orgel. Det blir liksom en annan låt. Blir lite betänksam här. Varför kommer detta in i slutet? Varför inte i början eller nån annastans? Men jag gillar överraskningar.
Sången är outstanding.
--- Slut citat ---
Dividend:
BEatet här funkar väldigt bra, tillsammans med den ena cellon. När sången kommer in så känner jag igen låten :P, mysig låt på alla sätt. Kan förstås inte minnas vilka skillnaderna är mot den förra versionen just nu. Då får jag leta!
Kan dock säga att gitarrsolot känns malplacerat, utan att ha den minsta aning om varför. Konstigt ljud på gitarren? Fel reverb. SÅngen är grym som faen, nästan så man vill ta sånglektioner :P och sjunga Karl ;)
För egen del funkar kanske sådan här musik bäst som bakgrundsmusik när man är på dåligt humör eller så, vilket förstås inte hindrar att det är ett slags prestation i alla fall! Dvs, grymt bra låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida