Kontrollrummet

Vass fet ynot - mc amerika allt är nytt tillock med kalsongerna

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
LÅTNAMN:   döden heter emarika   )'(med A)
ARTIST/GRUPP: vass
GENRE:vansinne
LÅTLÄNGD: 6 drygt
KOMPOSITÖR: tony topp
PRODUCENT: hum ......ja det måste vara turen eller oturen då
EV. MEDVERKANDE: ander khööler drums
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3


ny version nytt allt
http://vassmusic.com/songs/mca%20upp.mp3
man får höja volymen lite ville ine sönder komprimers den ...














« Senast ändrad: 07.04.2007, 19:06:00 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jahapp, en röst till. Gillar denna frugan-i-rummet-bredvid-sordin ganska bra!

Men du ska väl dra på lite frankensteinsång oxo?

Bland det bästa rent trummor/gitarrspelsmässiga d gjort tycker jag! Snyggt, bra struktur och bra lir!

Dina sångpålägg är lite dova ibland, kanske kan öka lite på höga miden med eq?

Gillar låten annars!

Fanken vilken ny skoj o skum kombination när du sjunger så städat ynot!

Blir lite som sinatra sjunger nine inch nails :) snygg krock!








Önskar mig att frun vaknar och  så du får göra lite indiansång och refränkör med f-voice. annars tycker jag att fru-sordinen passar dig skitbra. En ny sida helt enkelt.....!
« Senast ändrad: 09.03.2007, 04:37:13 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar nu

Grymt intro. Grym sång (dock lite återhållsam är du allt!), är frugan i rummet bredvid som sagt? :D
Vad fasiken kallar ni er musik? punkmetal? hardcorepunk + thrashmetal eller nåt.... Gillar det starkt!



 
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tungt sound verkligen! Skulle kunna tänka mig att diLeva kan låta så här med bara lite annorlunda uppsättning transmittorsubstanser och hormoner. Saknar lite av det vanliga "bettet" i din röst men det kanske är medvetet? Jaha nu såg jag förklaringen,  :D. Sitter med rätt kassa högtalare nu så mix osv svårbedömt.
Bra att voxen ligger starkare än du brukar för nu går en del text fram. En genre jag klart skulle vilja lära mig mer av.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Har inte hunnit lyssna, men med det låtnamnet bara måste man ju!!  :o


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Geomgånde är sången lite laaaaaaam skall ta i lite mer i dag min fru besiktigar bilen..
Tackar för lyssning o att ni orkar :rolleyes:
Funkar röste så här högt tro
Emu...skall brughta till dem

postade igår kl sentsom fan det kommer nog ändras en del hopppas detta var ok på dennna avdelning annrs flytta denna till halvisar ...


 ligger fel o så men här är den uppdaterade versionen med en högt mixad fru i http://vassmusic.com/songs/0308med%20mariany.mp3
« Senast ändrad: 10.03.2007, 02:20:04 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Det var mycket välljudande trummor tycker jag!
Som vanligt när det gäller dig, så förstår jag inte låten. Kaotiskt, livligt och fladdrigt. Det krävs ett geni att bemästra kaos, och det geniet är inte jag, men det kan mycket väl vara du :)
blargh


Utloggad tsmalmbe

Jag saknar en tight bas. Nu är det komprimerat mellanregister (bra), och lite muller, men ingen direkt bas.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Det var mycket välljudande trummor tycker jag!
Som vanligt när det gäller dig, så förstår jag inte låten. Kaotiskt, livligt och fladdrigt. Det krävs ett geni att bemästra kaos, och det geniet är inte jag, men det kan mycket väl vara du :)

roligt att trummorna föll i smaken har slitigt djur med dom ...hum svårt med trummor helt klart men man lär väll sig med tiden hoppas jag.
Kasoet kanske kan styrs upp lite men är jag med brukar det bli en del ...tack fär lyssningen..tony
att leva är att dö


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Jag saknar en tight bas. Nu är det komprimerat mellanregister (bra), och lite muller, men ingen direkt bas.


mixade i lurar kan vara därför skall kolla detta.. Tackar    tnoy
att leva är att dö


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Jag förstår mig inte på detta. Tycker det är många som gör låtar i samma stil som detta. Förstår det inte alls. Tycker det är.... annorlunda. Även fast framförandet är bra. Så är låten... annorlunda.
http://pingvinfilm.se


Burnin Sven

  • Gäst
Helvetesmetall eller? låter jäkla konstnärligt och bra i och med att mixen av musiken och sången är så jäkla speciell. Musiken blir som en tapet (i possitiv bemärkelse och i allra högsta grad en jäkla livfull sådan) där bakom typ inne på klubben med en jäkla tydlig skimrande Hihat som pockar på där framme tillsamans med sångaren som lubbar runt ute i foajén för att mana på folket att våga sig in. Jäkla surealistiskt och häftigt. Sånt här gillar jag.
Göran


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Jag förstår mig inte på detta. Tycker det är många som gör låtar i samma stil som detta. Förstår det inte alls. Tycker det är.... annorlunda. Även fast framförandet är bra. Så är låten... annorlunda.


roligt att vi lirade bra  :D

« Senast ändrad: 10.03.2007, 01:09:42 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Jag associerar faktiskt till Eva Dahlgren. På den gamla goda tiden när hon var svart och bäst. Hon var hårdast. Åsså blev jag sugen på att läsa om Kafkas Amerika.

Bra som fan.
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Tummen upp Tony. Fattar inte hur vissa kan vara så produktiva B),
Trummorna var verkligen kanon. Enligt min smak skulle jag kunna tänka mig lite mer luft i mixen samtidigt som man skulle kunna trycka in ytterligare grejer (syntar t.ex :rolleyes: eller pilkör om du har lyssnat på de albumen. Ser fram mot nästa version.
Max 300; tecken återstår


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Jag associerar faktiskt till Eva Dahlgren. På den gamla goda tiden när hon var svart och bäst. Hon var hårdast. Åsså blev jag sugen på att läsa om Kafkas Amerika.

Bra som fan.

läste den för 12 år sedan nu blev jag sugen på det oxå  tackat vallis
att leva är att dö


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Jag associerar faktiskt till Eva Dahlgren. På den gamla goda tiden när hon var svart och bäst. Hon var hårdast. Åsså blev jag sugen på att läsa om Kafkas Amerika.

Bra som fan.

läste den för 12 år sedan nu blev jag sugen på det oxå  tackat vallis

...vill påminna mig att den har ett lite otippat LYCKLIGT slut :P, men jag kan minnas fel..
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Jag associerar faktiskt till Eva Dahlgren. På den gamla goda tiden när hon var svart och bäst. Hon var hårdast. Åsså blev jag sugen på att läsa om Kafkas Amerika.

Bra som fan.

läste den för 12 år sedan nu blev jag sugen på det oxå  tackat vallis

...vill påminna mig att den har ett lite otippat LYCKLIGT slut :P, men jag kan minnas fel..

kommer mest ihåg resan över pölen o hans slit i uas ......men varför inte


skall uppdatera låten om 10 minuter
 om min uppkoppling kunde få tummen ur villsäga
att leva är att dö


Utloggad Kill That Autotuner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
Lyssnar...

umhm...hmumm. Bra inledning ...

Ta ner hihaten. den är för briljant till den övriga ljudbilden (Mer skit på den) . Hm...oj va mycket cymbaler här  :ph34r:

Basgitarren tar inte tag i låten ordentligt, det låter som om basisten hakar på snarare än att ange riktning i en sånhär typ av låt. Måhända mixningen ?

En grej till : Vilket instrument ska vara drivande här ? Inte är det gitarren, basen eller vokalen. Trummisen är det . är det meningen ?

Det här är en låt som kan växa MYCKET på en bättre mixning. Det finns talang . Och det är en skön låt.



Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan att bo på landet ibland... år o da o få upp en låt <_<

tack för tankar  Kill That Autotuner
  hjåller med har lagt om guror o bas o sång o letar efter det dribande ...tack för lyssning o koments...
att leva är att dö


Utloggad Kill That Autotuner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
fan att bo på landet ibland... år o da o få upp en låt <_<

tack för tankar  Kill That Autotuner
  hjåller med har lagt om guror o bas o sång o letar efter det dribande ...tack för lyssning o koments...


Hoppas inte att jag varit f--ävlig nu  :). Du får snart komma och såga min mixning me´   :lol:


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
http://vassmusic.com/songs/0308med%20mariany.mp3


absolut inte skit bra feed håller med dig  :D   hör över är den nya lyssna o ...... nja njut kankse
« Senast ändrad: 10.03.2007, 02:22:28 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Metal Dileva. Låter tightare nu, sången är bra, men lite dov som jag gnällt på förut....testa att göra den lite klarare med olika sångtekniker.

En kvinna som körar hör jag oxo.

på med lite slides så sitter det som en smäck!

Bra volym på sången!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Ja jäklar, Det tar sig sa han so satte eld på håret.
Både luftigare och mer innehållsrikt nu. Mixen måste pillas vidare med. En mellotron kan du gott slänga in också.
 ;)
Max 300; tecken återstår


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
roligt dede hoppas att herrn  har lite mellonton över.. :D
att leva är att dö


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Metal Dileva. Låter tightare nu, sången är bra, men lite dov som jag gnällt på förut....testa att göra den lite klarare med olika sångtekniker.

En kvinna som körar hör jag oxo.

på med lite slides så sitter det som en smäck!

Bra volym på sången!

visst finns det en av det andra könet med i bakgrunden skall få lite mer spel tid...
att leva är att dö


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
gillar inte gitarrljudet, men det är så de ska låta inom en viss typ av genre..
gillar trummorna o att de är så hårt komprimerade...!!!
låter grymt och trummorna är bra programmerade som fan!!!
nu fattas bara lite ynot vox... där kom den!!!!

asnajs! i de här sammanhanget låter de big fish som fan.. jag tror ditt sångsound ligger i att sången är ganska otajt!! låter fäätt!!!

kan bara säga att de låter asnajs!! trummorna är garage som fan.. hade du eqat o komprimerat på djupet hade de låtit mkt mer studio om det!!!!

mer körer hade fyllt ljudet lite mer!!





ahhi slutet kommer en kanal med svar.. låter asfett..!! otajt som fan o de typiska ynot ljudet.. jag gillar det som fan..
pröva körer låååååångt bak med massvis me reverb o skär allt över 1kHz.. kan bli fett!!
« Senast ändrad: 11.03.2007, 00:58:57 by idf »
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
tackar för ideeer idf ....skall adda strax :D.... trummornaq är live sett.. skall fundera på körerna kan nog funka,,, tackar för lyssning o tid    toyn
att leva är att dö


Utloggad tsmalmbe

Är det på flit som det låter som en kopia av en kopia av en kopia av en gammal c-kassett? Eller är det en genrefråga att soundet är sånt? Skitigt^10!

Fortfarande ingen bas. Underligt med trummorna i ena kanalen och gitarren i andra kanalen (lite överdrivet beskrivet, men ganska nära).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
 :lol: Metal DiLeva ja... Fick också svåra Fläskkvartetten vibbar av det hela! Intressant rörig ljudbild med Damptrummor. Gillar det, väntar med spänning på en "färdig mix". Ameericaaaooou heieieieouououheiei!  ^_^
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Har uppdaterat denna slagdänga nu version tog ledigt från jobbet o slet as lade om allt utom trummorna  ett smak provhttp://vassmusic.com/songs/kortkoll.mp3


tsmalmbehoppas att jag fätt kasset bandet ur........ken o hittat mer rätt . Är ingen häjadare på detta men man tar till sig o lär sig hela tiden mycket tack vara komentarer som dina tackar...

Dark Of Light  fläskis är favoriter o waldling .husgud nästan o jag går ju ofta isarong när jag får chansen o lite kärleks full vill ma ju vara oxå ..hopppas att din väntan inte är för djävels ...tackar för tiden o lyssningen garbbs
att leva är att dö


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil


Dark Of Light  fläskis är favoriter o waldling .husgud nästan o jag går ju ofta isarong när jag får chansen o lite kärleks full vill ma ju vara oxå ..hopppas att din väntan inte är för djävels ...tackar för tiden o lyssningen garbbs

 :D HIYIYIYIYIYYJIhaAaAAaaAaAhhh!!! Det blev mera khauck helt klart! Fortfarande, me like!
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Fräsigt giff det där som ligger på gränsen till övertoner. Annars låter som allt ligger ganska långt bort i mix.


Utloggad tsmalmbe

Har uppdaterat denna slagdänga nu version tog ledigt från jobbet o slet as lade om allt utom trummorna  ett smak provhttp://vassmusic.com/songs/kortkoll.mp3

Nu har du grävit fram limitern, men det må vara förlåtet. Gitarrsoundet är smaskens. Ljudbilden fungerar så mycket bättre än tidigare. Rösten ligger bra i mixen, jämnt, tydligt och på egen plats. C-kassetten har du också lämnat helt bort, vilket uppskattas.

Själva låten är ju totalt kaos, men det är ju en personlig preferens.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.