Forum > Färdiga produktioner

Bara dårar rusar in

(1/2) > >>

Wernborg:
Plockar bort låten här och hänvisar till den inofficiella festivaltråden istället.

spacetrucker:
Denna låter riktigt bra. Lätt att lyssna till. Ja, vad kan man säga... Gott hantverk :)

//Space

Asti:
Anade att det var ditt bidrag till den tänkta Håkan Hellström-festivalen.  :)
Var inte säker, men hittade låten och lyssnade på originalet också.
Bra version du gjort! Låter snyggt och elgitarren är riktigt läcker i både sound och spel.
Kanske kunde du lagt den några tonsteg högre (med tanke på sången) och basen är lite anonym i mina lurar,
men det är petitesser. Hade jag haft inspelningsmöjlighet hade jag gjort en akustisk
tolkning av Känn ingen sorg för mig Göteborg.... :rolleyes:
Har börjat uppskatta hans musik mer och mer. Synd att det inte blev någon festival,
hade varit spännande att höra KR:s tolkningar.
/Asti

Wernborg:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 28.09.2020, 08:36:38 ---Denna låter riktigt bra. Lätt att lyssna till. Ja, vad kan man säga... Gott hantverk :)

//Space

--- Slut citat ---
Tackar!


--- Citat från: Asti skrivet 29.09.2020, 21:22:01 ---Anade att det var ditt bidrag till den tänkta Håkan Hellström-festivalen.  :)
Var inte säker, men hittade låten och lyssnade på originalet också.
Bra version du gjort! Låter snyggt och elgitarren är riktigt läcker i både sound och spel.
Kanske kunde du lagt den några tonsteg högre (med tanke på sången) och basen är lite anonym i mina lurar,
men det är petitesser. Hade jag haft inspelningsmöjlighet hade jag gjort en akustisk
tolkning av Känn ingen sorg för mig Göteborg.... :rolleyes:
Har börjat uppskatta hans musik mer och mer. Synd att det inte blev någon festival,
hade varit spännande att höra KR:s tolkningar.
/Asti

--- Slut citat ---
Ja den hade jag väl skickat in om festivalen blivit av. Det kom ett bidrag från ynot också. Det kanske får se dagens ljus i något annat sammanhang.

Jag funderade på att höja tonarten men valde att ligga kvar.

Hade varit spännande med en Astitolkning.

Originalet på denna är rätt udda och skumt inspelad. Rekommenderar versionen från filmen ”Känn ingen sorg” istället. Eller live, den är också bra.

Tack för kommentar.

Marruschkka:
Den här tycker jag om, folkloristiska tongångar som jag alltid varit svag för :wub:

Snyggt hantverk :rolleyes:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion