Kontrollrummet

Spåntråd Festival #65

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Festival #64 är inställd pga för få bidrag.

Vi kör #65 istället. Spåna på ämnen här.

"Stridsyxan är nedgrävd" något jag kan se som ett Festivaltema i vår polariserade värld. av det ämnet tror jag vi kan få spännande bidrag :)

Tema: Höst (mest som en inspiration)
Regler: Skicka in en nyskriven, nyinspelad, tidigare inte publicerad låt. Ämnet tolkar man som man vill.
Röstning: Man röstar på det man gillar bäst helt enkelt. Inga regler att förhålla sig till.

Fler förslag?


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Ja ett brett tema är nog lämpligt för att få in många bidrag. Kanske 2020 kan vara tema, alltså inspelat i år för att slippa gammal skåpmat från 80-talet. Sen får det gärna låta 80-tal, 1800-tal eller annat. Det ska ju inte ha varit med i någon festival tidigare förstås.
Nåt sånt 😀
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ja ett brett tema är nog lämpligt för att få in många bidrag. Kanske 2020 kan vara tema, alltså inspelat i år för att slippa gammal skåpmat från 80-talet. Sen får det gärna låta 80-tal, 1800-tal eller annat. Det ska ju inte ha varit med i någon festival tidigare förstås.
Nåt sånt 😀

Nåt sånt hittar jag nog säkert att ställa upp med :)

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag kom på ettannat tema som är svårt att beskriva kanske. Nån låt som man bara drar på munnen åt och som i tre minuter låter en sväva bort typ - jag har aldrig lyckats göra någon sådan låt men det vore ju en utmaning - tema då kanske - Njutbart!?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Höst, 2020, Njutbart är ju helt öppna teman kan jag tycka.

Ska vi köra på ”Bästa låten” kort och gott? Eller behöver vi ett avgränsat tema för att inspirera?


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Höst, 2020, Njutbart är ju helt öppna teman kan jag tycka.

Ska vi köra på ”Bästa låten” kort och gott? Eller behöver vi ett avgränsat tema för att inspirera?

Inspelat höst 2020 räcker långt! Ärligt talat så är det skönt att slippa bli insnärjd i en specifik genre med avgränsade ramar. På det här sättet får alla medverkande ställa upp med sådant de föredrar...  :P 


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ok tycker jag med måste få igång låyskrivarcellernan i knoppen igen🙂
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se