Kontrollrummet

Inget ljud från Logic Express 7.2

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad henrikland

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 99
    • Visa profil
Hej!

Jag har precis köpt Logic Express 7.2 men blir ganska hindrad i mitt skapande på grund av att jag inte får något ljud ur det. Jag har en Macbook och inte köpt något ljudkort till den än, så jag försöker använda Core Audio men det vill sig inte alls. Manualen är inte till någon större hjälp eftersom instruktionerna som står där inte fungerar, och det är inte så värst användarvänligt att sitta och bläddra i en pdf...
Testade att radera allt och installera om (vilket är lättare sagt än gjort med Mac OS tycker jag, med grävande i bibliotek och skit), och efter det kan jag inte ens välja Built-in output i Core Audio-drivrutinlistan, finns bara ingångarna. Jag har precis laddat ner version 7.2.3 men det hjälpte inte det heller.
Snälla hjälp!

Ett annat, lite mindre problem: När jag installerade det första gången hade jag ingen internetuppkoppling, så jag registrerade programmet (inte på Apple utan liksom i programmet) under ett låtsasnamn bara för att testa och tänkte göra det seriöst senare. Men när jag skulle göra denna seriösa registrering så visar det sig att jag inte har en aning om hur man går till väga. Även om det inte är något jätteproblem så känns det inte så jävla kul att det står Janne Balle när jag trycker på About. :(


Utloggad Umemagnus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 88
  • Jodåsåattäää.. de, de, de....
    • Visa profil
    • Min Hemsida
testat att gå in på "äppel-menyn" uppe till höger och kollat systeminställningarna för ljud? Så att det är "inbyggt ljud" som är förvalt...?


Utloggad henrikland

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 99
    • Visa profil
Japp, det har jag kollat och dubbelkollat flera gånger. Även kollat Ljud/Midi-inställningar under Verktygsprogram men allt ser ut att vara rätt inställt där också. Jag har ju ljud ifrån alla andra program, inklusive Garage band och Reason, bara just Logic som inte vill sig.


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Har du varit inne under audio hardware and driver i audiomenyn?
Har du varit inne i logic setup assistant?
Vad har du spelat in och inte fått nåt ljud ur?


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music

Utloggad henrikland

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 99
    • Visa profil
Testade att göra en full ominstallation igen, och nu funkar ljudet av någon anledning trots att jag gjort exakt likadant som förut.

Däremot står det fortfarande registrerat på Janne Balle. :( Men det får jag väl leva med.


Utloggad Linus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 51
  • Ljudtekniker/radioproducent
    • Visa profil
Däremot står det fortfarande registrerat på Janne Balle. :( Men det får jag väl leva med.
Kasta Preferences-filerna för Logic, så blir det som "första uppstarten" på nytt dvs. inga inställningar och du får registrera dig och köra setup wizard m.m.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Janneballe??  :huh: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ligger logic tillgängligt för coreaudio...??? dvs i vaden nuheter.. program som du vlat ska ligga på coreaudio!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se