Forum > Färdiga produktioner
Roboseal-Robofected
Roboseal:
LÅTNAMN:Robofected
ARTIST/GRUPP: Robofected
GENRE: Trance
LÅTLÄNGD: 5:40
KOMPOSITÖR: Robofected
PRODUCENT: Robofected
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2007-12-05
FORMAT: mp3
Lägger upp en låt för att få lite intryck då jag själv har stagnerat + att jag inte riktigt tycker om hur jag byggt upp låten, saknar lugnt mellanparti och lite småsaker.
Jag har precis köpt stylus RMX (tycker det är jättebra för den lilla pengen faktiskt) och native instuments FM8, men låten är väl lite av "same shit new wrapping" antar jag.
jag vet att det inte riktigt är majoriteten av KR´s musikgenre, men tips och intryck av mix (speciellt om pianot passar i låten eller inte) melodislingan ska jag göra om lite också.
inspirationen kommer från "infected mushroom" mitt favoritband. första låten jag har så hög BPM, men jag har ändå försökt lugna ner den lite med det lugna pianot tror jag.
Använda VST:er i cubase.
Refx Nexus
Vanguard
Albino 2
Stylus RMX
Native FM8
13 kanaler
allt midi.
http://www.uppladdat.se/roboseal/songs/Roboseal-Robofected.mp3
edit: som vanligt blir det fel tempo när jag bifogar filen så ni får trycka på direktlänken istället.
edit: Ny version 2007-01-10
Wernborg:
Problemet i mina öron är att ingenting händer. Snygg ljudbild och bra arrat, men det går på tomgång. Fast å andra sidan är det inte denna påse jag brukar lyssna på. Är det funktionsmusik? Är det menat enbart för dansgolv så behövs kanske inte mer, men jag vill ha sång eller ett instrumentalt tema för att hålla mitt intresse uppe.
mahan:
Oj oj, detta sitter som bergatrollet!
Fy fanders, fem öl och volymen på 110%, i lurar dock, men funkar som bara den!
Dancemusik såsåm jag gillar det, kan ju fan inte sitta still! :)
Robo robo, you did it again, snygga rena harmonier, och ganska durbetonat after all, blir glad o uppåt!
Kunde ha fortsatt 10 minuter till, men det e ju bara att klämma på PLAY it again SAM!
Som du kanske märkte så gillar jag "stuffet" :)
Snyggt jobbat !
h. johan
SYNTH:
Skönt sound men som sagt det händer inte så mycket som också Wernborg skriver får nog instämma med honom!
Roboseal:
--- Citat från: mahan skrivet 09.12.2007, 00:55:58 ---Oj oj, detta sitter som bergatrollet!
Fy fanders, fem öl och volymen på 110%, i lurar dock, men funkar som bara den!
Dancemusik såsåm jag gillar det, kan ju fan inte sitta still! :)
Robo robo, you did it again, snygga rena harmonier, och ganska durbetonat after all, blir glad o uppåt!
Kunde ha fortsatt 10 minuter till, men det e ju bara att klämma på PLAY it again SAM!
Som du kanske märkte så gillar jag "stuffet" :)
Snyggt jobbat !
h. johan
--- Slut citat ---
Tack så jättemycket mahan :wub: .... men jag trodde att det händelselösa var en bra sak, men med 2 inputs till det negativa är tillräckligt för mig att
fixa till det händelselösa... jag vill ge action i låten.
i will fix the problem :)
edit: stavfel
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida