Forum > Demolåtar

Space & Calle - The Past (Prog-inspirerad låt)

<< < (2/3) > >>

slaptap:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 21.08.2020, 13:41:10 ---
Nu har jag skruvat på Ezbassen... låter den nu mindre tråkig, skruvade jag åt rätt håll.

--- Slut citat ---

Slöseri med tid! Lägg en riktig elbas senare... ;)


--- Citat från: spacetrucker skrivet 21.08.2020, 13:41:10 ---...åsså försökte jag fläsk till trummorna en aning...


--- Slut citat ---

Jag uttryckte mig säkert otydligt (sry)...med "tyngd och rymd" avsåg jag stämning och reverb. Det går väl att stämma trummorna i EZD och SSD4? Volymmässigt låg de bra i första mixen... :)

spacetrucker:

--- Citat från: slaptap skrivet 23.08.2020, 10:05:45 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 21.08.2020, 13:41:10 ---
Nu har jag skruvat på Ezbassen... låter den nu mindre tråkig, skruvade jag åt rätt håll.

--- Slut citat ---

Slöseri med tid! Lägg en riktig elbas senare... ;)

--- Slut citat ---

....jag har inger "riktig" bassist tillhanda  :(





--- Citat från: slaptap skrivet 23.08.2020, 10:05:45 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 21.08.2020, 13:41:10 ---

...åsså försökte jag fläsk till trummorna en aning...


--- Slut citat ---

Jag uttryckte mig säkert otydligt (sry)...med "tyngd och rymd" avsåg jag stämning och reverb. Det går väl att stämma trummorna i EZD och SSD4? Volymmässigt låg de bra i första mixen... :)

--- Slut citat ---

Stämma trummorna,... upp elle ner (din åsikt alltså)? Jag är nyfiken, för jag har faktiskt skruvat på dem en aning (har stämt upp tom-trummorna ett litet snäpp).

//Space

slaptap:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.08.2020, 14:02:15 ---
Stämma trummorna,... upp elle ner (din åsikt alltså)? Jag är nyfiken, för jag har faktiskt skruvat på dem en aning (har stämt upp tom-trummorna ett litet snäpp).


--- Slut citat ---

Jag stämmer i kvart a la Janne "Loffe" Carlsson i harmoni med övriga instrument. Med bastrumma, fyra pukor och virvel blir det två trioler med kvarter i dur där virveln är stor sext med bastrumman. Detta tycker jag ger bra bredd och tyngd.

Nu hoppas jag att begreppen från harmoniläran blev korrekta annars har jag gjort bort mig... :D

John Isak:
Jag tycker att det lät bra i min ganska krävande blåtandslyssning! Möjligen saknar jag en mer amerikansk attityd på sången, men annars låter det bra i mina öron.

spacetrucker:

--- Citat från: slaptap skrivet 25.08.2020, 08:43:30 ---
Nu hoppas jag att begreppen från harmoniläran blev korrekta annars har jag gjort bort mig... :D

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion