Forum > Demolåtar
Chris Michols unplugged
lonewind:
Artist: Chris Michols
Status: Under inspelning.
Känner mig lite som en svikare när jag hoppar hit men men... det blir nog bra...
Tar gärna lite kommentar om ljud och annat som går att förbättra.
Har precis lagt på lite körer, låter de ok?
I Want To Go Home
Emulator:
Tycke det funkar!
OM du kan sp försök att plocka fram lite annat ljud i rösten på kören,m så låter det fylligare "om om fler sjunger"
Tycker fortfarande bra om låten som jag skrev sist, och den kommer funka fint live!
slaptap:
Najs låt...enkel trevlig melodi och snygg allsångsrefräng... B)
Ska inte kommentera så mycket om ljudet förutom att jag tycker det låter bra...:)
Jag saknar dock trummor och bas som kommer in stöttandes i (t ex) första refrängen för att sen backa upp i resterande av låten. Dessutom pågår andra refrängen i 1,5 min... :unsure:
Greja till ett passande stick som bryter av snyggt efter den andra refrängen inför en tredje refräng så är den här hemma... :P
Lindeberg:
Väldigt fina melodier här!!!!! Tips angående reffen: Trixa till melodin lite efter halva, alt utöka texten, blir lite tjatigt redan under andra lyssningen. Enligt mig har du en pärla med lite bearbetning! På med trummor och hela kalaset om du ska nå ut brett tror jag.
Kanonlåt!
MVH
/Johan Lindeberg
lonewind:
--- Citat från: Emulator skrivet 23.02.2007, 20:59:50 ---Tycke det funkar!
OM du kan sp försök att plocka fram lite annat ljud i rösten på kören,m så låter det fylligare "om om fler sjunger"
Tycker fortfarande bra om låten som jag skrev sist, och den kommer funka fint live!
--- Slut citat ---
Hej, tack för tips, har faktiskt redan gjort precis just det. Men jag tror inte det är med på den här mixen....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida