Kontrollrummet

Chris Michols unplugged

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

Artist: Chris Michols

Status: Under inspelning.

Känner mig lite som en svikare när jag hoppar hit men men... det blir nog bra...
Tar gärna lite kommentar om ljud och annat som går att förbättra.
Har precis lagt på lite körer, låter de ok?

I Want To Go Home


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tycke det funkar!

OM du kan sp försök att plocka fram lite annat ljud i rösten på kören,m så låter det fylligare "om om fler sjunger"

Tycker fortfarande bra om låten som jag skrev sist, och den kommer funka fint live!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Najs låt...enkel trevlig melodi och snygg allsångsrefräng... B)
Ska inte kommentera så mycket om ljudet förutom att jag tycker det låter bra...:)
Jag saknar dock trummor och bas som kommer in stöttandes i (t ex) första refrängen för att sen backa upp i resterande av låten. Dessutom pågår andra refrängen i 1,5 min... :unsure:
Greja till ett passande stick som bryter av snyggt efter den andra refrängen inför en tredje refräng så är den här hemma... :P


Utloggad Lindeberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
    • Lindebergmusic
Väldigt fina melodier här!!!!! Tips angående reffen: Trixa till melodin lite efter halva, alt utöka texten, blir lite tjatigt redan under andra lyssningen. Enligt mig har du en pärla med lite bearbetning! På med trummor och hela kalaset om du ska nå ut brett tror jag.
Kanonlåt!

MVH
/Johan Lindeberg
MVH
/Johan

Lyssna på mina platta "Money Talking" på spotify:

http://open.spotify.com/album/7cRLNzCrK7TdDuiB2o5YSb


Utloggad lonewind

Tycke det funkar!

OM du kan sp försök att plocka fram lite annat ljud i rösten på kören,m så låter det fylligare "om om fler sjunger"

Tycker fortfarande bra om låten som jag skrev sist, och den kommer funka fint live!

Hej, tack för tips, har faktiskt redan gjort precis just det. Men jag tror inte det är med på den här mixen....


Utloggad lonewind

Najs låt...enkel trevlig melodi och snygg allsångsrefräng... B)
Ska inte kommentera så mycket om ljudet förutom att jag tycker det låter bra...:)
Jag saknar dock trummor och bas som kommer in stöttandes i (t ex) första refrängen för att sen backa upp i resterande av låten. Dessutom pågår andra refrängen i 1,5 min... :unsure:
Greja till ett passande stick som bryter av snyggt efter den andra refrängen inför en tredje refräng så är den här hemma... :P


Hej!

Tusen tack för tyckande.
Angående trummor och bas så kommer det bara bli percussion och akustisk bas på den här versionen. En version med fullband har redan gjorts med mitt gamla band.


Utloggad lonewind

Väldigt fina melodier här!!!!! Tips angående reffen: Trixa till melodin lite efter halva, alt utöka texten, blir lite tjatigt redan under andra lyssningen. Enligt mig har du en pärla med lite bearbetning! På med trummor och hela kalaset om du ska nå ut brett tror jag.
Kanonlåt!

MVH
/Johan Lindeberg

Sånt där kan vara lite vanskligt att trixa med. Man tycker själv som musiker att såna här låtar fort blir tjatiga. Samtidigt som en lite bredare publik ofta gillar det enkla och "tjatiga" då det sätter sig fort och är lätt att sjunga med i.
Jag brukar själv brottas mycket med funderingar runt det här och brukar oftast försöka bestämma mig tidigt för vilken typ av låt det ska bli. I det här fallet är det en låt jag nog inte själv skulle välja att lyssna på mycket just av tjatanledningen men vet eftersom jag gjort den förut med mitt gamla band att den funkar strålande på en lite bredare publik.


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Skön röst. :)
Refrängen är riktigt nice. Det mesta låter bra...nog bara basen som jag tycker man skulle kunna eq:a lite mer...den är lite dov och tunn nu.
Antar att du redan testat men det hade varit nice med trummor för det hade kunnat bli riktigt ösigt då...speciellt i slutet av låten.
Nice work
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad lonewind

Skön röst. :)
Refrängen är riktigt nice. Det mesta låter bra...nog bara basen som jag tycker man skulle kunna eq:a lite mer...den är lite dov och tunn nu.
Antar att du redan testat men det hade varit nice med trummor för det hade kunnat bli riktigt ösigt då...speciellt i slutet av låten.
Nice work
Mvh / djonas

Hej!

Tack för kommentarer.
Ja, basen är en broomstick bass och den ska bort helt och på ska en riktig akustisk bas istället.
Du har alldeles rätt, har gjort den här låten som fullband förut. Bra gissat ;-)


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hejsan...jag ville bara säga att jag gillar låten och din röst verkligen!!
jag kunde inte låta bli att lattja lite med den och testa lite trummor och annan bas på den!!

jag ber om ursäkt för det..med tanke på att jag inte frågade om lov
men jag det var bara en test..så tjoa till om du vill höra!!

snyggt jobbat och du har asbra röst och känsla!!
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad lonewind

hejsan...jag ville bara säga att jag gillar låten och din röst verkligen!!
jag kunde inte låta bli att lattja lite med den och testa lite trummor och annan bas på den!!

jag ber om ursäkt för det..med tanke på att jag inte frågade om lov
men jag det var bara en test..så tjoa till om du vill höra!!

snyggt jobbat och du har asbra röst och känsla!!
 :)

Tusen tack för komplimangerna och klart jag vill höra. Bring it on!


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
kan man ladda upp filer här utan att starta en tråd?
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad lonewind


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
kan man ladda upp filer här utan att starta en tråd?

ladda upp den på idg's studioforum och länka hit den:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
den ligger nu på gammla studio forum
så det är spara som index.mp3 som gäller antar jag!!
 :)

http://forum.studio.se/index.php?act=ST&f=66&t=37821
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad spaceman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • studiomaple
Tjena Lonewind,

F-n vad bra du sjunger. Harmonierna är fina men satsa på att
få låten att komma loss mer. Lite trummor och stråkar i bakgrunden
när du sjunger "I wanna go home" delarna skulle sitta fint.
Klart värt att jobba vidare med.


Utloggad lonewind

Tjena Lonewind,

F-n vad bra du sjunger. Harmonierna är fina men satsa på att
få låten att komma loss mer. Lite trummor och stråkar i bakgrunden
när du sjunger "I wanna go home" delarna skulle sitta fint.
Klart värt att jobba vidare med.

Hej!

Tusen tack. Det värmer.

Det känns som att jag nog måste ta och posta originalet av den här låten då önskningarna om trummor är många...

kommer


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hallå..lyssnade du på mitt komp?
nyfiken på vad du tycker att jag gjort med din låt!
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad lonewind

hallå..lyssnade du på mitt komp?
nyfiken på vad du tycker att jag gjort med din låt!

Jajemen det har jag gjort! Svaret dröjde för jag har haft besök av trummisen som har spelat in percussion till låten.

Det var ju kul att höra att du tyckte att låten var värd att lägga så mycket energi på. Din version liknar ju originalet. Jättekul! Verkligen!


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
aha..ok
det var inte så mycket jobb..men det var kul!

hare bra
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad lonewind

aha..ok
det var inte så mycket jobb..men det var kul!

hare bra
 :)

Och kul ska det vara!

Bra jobbat!


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Den här hamnar ibland mina forumfavoriter. Fast skulle vara en lite klarare och inte så hes/nasal sångare. Lite mer bas i rösten. Helt underbar låt.


Utloggad lonewind

Den här hamnar ibland mina forumfavoriter. Fast skulle vara en lite klarare och inte så hes/nasal sångare. Lite mer bas i rösten. Helt underbar låt.

Oj, det var inget dåligt betyg. Verkligen kul! Tyvärr är detta all bas min röst har att erbjuda  :)


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Den här hamnar ibland mina forumfavoriter. Fast skulle vara en lite klarare och inte så hes/nasal sångare. Lite mer bas i rösten. Helt underbar låt.

Oj, det var inget dåligt betyg. Verkligen kul! Tyvärr är detta all bas min röst har att erbjuda  :)

 :)