Forum > Demolåtar
Hjälp! Trummorna blir skit!
Arete:
Huvudet på spiken där homoneophilius!
Varken programmeringen eller ljuden är vettiga, jag är _fruktansvärt_ ovan vid att försöka härma hur en trummis spelar (har ju nästan enbart hållt på med elektroniska maskinella trummor hittills), sen blir det inte bättre av att jag inte har några vettiga samplingar.
Har fått ihop lite mer samplingar att använda nu som tur är (fick tips om några gratissamlingar), och en kompis ska prova lägga lite riktiga trummor på låten också. Hursom ska jag jobba vidare :-) Tackar tackar för alla tips, jag tar till mig och försöker igen! :-D
mahan:
OK!
Detta låter ju faktiskt mycket fattigt just på grund av uselt trumspel. Annars finns det ju potential i låten till hundra!
Skicka mig låten utan trummor och med info exakt vilken BPM du använder så ska jag försöka ställa till med nåt i trumväg!
Kontakta via PM så kör vi! :)
h. johan
Arete:
Tackar för erbjudandet mahan, men kompisen jag skrev om har lagt trumms nu som kommer funka prima :-) Postar nya verren här sen när den blir klar, han ska nog göra en omtagning på outrot bara.
mahan:
--- Citat från: Arete skrivet 08.12.2007, 00:59:28 ---Tackar för erbjudandet mahan, men kompisen jag skrev om har lagt trumms nu som kommer funka prima :-) Postar nya verren här sen när den blir klar, han ska nog göra en omtagning på outrot bara.
--- Slut citat ---
Jawoohl!
Huvusaken att saken blir skött! :D
Keep on rockking!
h. johan
91:an:
Jag skulle prova att halvera hastigheten med virveln, dvs låta den slå endast på takt 3 istället för 2 och 4 samt ett distinktare ljud på virveln, nu låter det mer som vispar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida