Forum > Demolåtar
Time (tick-tock)
Larsson:
as skön låt..jag är åxo svag för sånt här!
om jag skulle få önska något ,så vore det lite mer diskant på gitarr ljudet
men bara lite..låten vinner på att låta lo-fi!!
:)
hej förresten!
/Larsson
vstrs:
Så bra musik! Tydligare trummor,cymbaler, bas, skrammelring...Småsaker...Vad är det för ljud på 1 och 3 på sista mellanspelet med kyrk-klockan?
Bra!
Tokai:
Jag tycker det är bra tyngd i gitarrerna under vers och refr. Efter 1:a refrängen finns ett parti där liksom musten går ur, sas. Och så händer det inte så mycket heller.
Trummorna försvinner som sagt lite i bland, svårt det här att mixa tydlig virvel och baskagge med feta gitarrer - inte för mycket och inte för lite.
Det är lite småmissar i breaken som nog går att rätta till. Kul klockor där före gitarrsolot, kunde ha utvecklas mer till nåt stillsammare parti med sång.
Sen känns sången lite för diskantig i förhållande till bakgrunden, smälter inte in riktigt. Men trevlig att lyssna på tycker jag låten är.:rolleyes: Vill själv göra lite tuffare rock men får inte till det. :(
Bengan_gbg:
Larsson: Önska får man alltid! Tack! Hej förresten! :)
vstrs: hej hej! Vet inte vilket ljud du far efter riktigt men jag antar att du letar efter old school klock-ticket. Det där som inte låter som ett digitalur?? Eller så menar du själva kyrkklockan....å det är ngt som jag letade mig fram t på nätet och klippte å det grövsta i.
Tokai: Points taken. Själv tycker jag sångljudet är ballt men kanske ngt högt. Vet inte vad du menar för parti efter "1:a refrängen" - det är väl rimligtvis vers 2 då?
Tokai:
Precis vad jag menar - innan vers 2. Alltså mellan 1:a refr och vers 2
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida