Forum > Demolåtar

mahan - ITS BEEN RAINING

<< < (2/7) > >>

mahan:

--- Citat från: SteveHarris skrivet 04.12.2007, 18:49:54 ---Nemen fan de kommer ju fint ljud från vamppen.
Vanlig mahan kvalite alltså jag tycker om det som vanligt.

--- Slut citat ---

VAMPPI RULES!
Kul att det gillas, tackar Tommy för avnjutningen! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.12.2007, 19:49:18 ---Tjenare.
Denna gillar jag! Lite små bluesigt bort sett från komp guran.Men så kom det nåt o-bluesigt stick...hrmmpfh!..skämta ba,signum ala´Johan - snyggt! För lite tid till att lyssna efter motorsågs tillfälle,kan inte höra nåt galet så här vid första varvet.Och där kom det nåt annorlunda på bas sång å trummor,kul ide`!

Helhets intryck då: Jag tycker att denna har potencial att bli en av dina bästa.Du vet ju jag å blues..Denna ser jag ju inte som en renodlad dito,men feelingen finns där helt klart.Massor av spontanitet och små infall av musikaliska finesser här och där..

Önske tänkande i paket form då: GURA SOLO ALA`WERNIS!!! Snälla Tomten,låtom oss få höra det..

Det var allt från Norrlands promptern för denna gång.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Stort tack till Norrlandstomten för detta. :)
Spontant har det ju tillkommit tills törsta delen, B-del o C-del, och jag vet att mitt sololirande har långt kvar till kvalitet, såsåm jag själv vill ha det, men man tager vad man haver :rolleyes:

Skall väl komma med en blues snart, nåt smått på gång här, för denna låt blir nog ingen blues av!
TAckar för örat o komment! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 04.12.2007, 19:56:18 ---Tycker öppningen är rätt grym. Rätt tänkt, slå eventuella opponenter på käften :) direkt!
Iofs rätt enkel "melodi", men kändes kraftfull jämfört med allt annat jag har i spelningslistan för tillfället ;)
Tycker allt verkar genomtänkt och noga avvägt (vad gäller instrument och harmonier osv)  Vid 1:31 är jag i riktig stämning :), och gitarrsolot som följer funkar också, helt klart.

Texten är rätt cool, tänker på Clintan eller liknande tv-personligheter! :) Är Clintan från finland  :blink:
VEte sjutton, denna satte sig direkt vilket inte alltid är fallet med dina hårdrockslåtar ;). Mahanistisk hårdrock när den är som bäst. ;)

--- Slut citat ---

He he, Slåpåtjeftsky, ryska boxaren  :D
Jo, melodin e enkel, går ju till så i denna musikfabrik att först blir kompet färdigt o sen försöker jag pina in nånsorts melodi til det.
Kul att den hittade plats hos dig! Clintan känner jag inte, är han släkt med Mandelbroten månne? :P

TAckar Per för din tid igen en gång! :)

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Åsa skrivet 04.12.2007, 20:21:55 ---.. bra låt! Du måste ha en fullkomligt frenetisk kreativitet??  B)

What did I say, what did I do... snyggt! (02.22)

--- Slut citat ---

TAckar Åsa,
verkligt snyggt att du märker detaljer, UPPSKATTAS! :)
Just nu e kreativiteten lite låg, håller på att göra slutfixningen på min lilla studio, denna vecka ska den vara klar för 100% produktion.

TAckar Åsa för lyssingen o comment! :)

h.  johan

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 04.12.2007, 20:56:17 ---He he, Slåpåtjeftsky, ryska boxaren  :D

--- Slut citat ---

Honom skall man akta sig för :)

--- Citera ---Jo, melodin e enkel, går ju till så i denna musikfabrik att först blir kompet färdigt o sen försöker jag pina in nånsorts melodi til det.

--- Slut citat ---

I och för sig inget fel med enkelhet. I alla fall genomtänkt enkelhet funkar nästan alltid bättre än motsatsen. Det sägs gå att bevisa med Occam och hans rakkniv. ;)
Skrev för övrigt fel ovan. Menade nog att typ de första anslagen på gitarren funkade väldigt bra... i sin s k enkelhet.. ;)

--- Citera ---Kul att den hittade plats hos dig! Clintan känner jag inte,
--- Slut citat ---

Clint Eastwood alltså :) Den coole skådespelaren med cigarren :)

"Had enough yet, punk?" :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion