Kontrollrummet

emser-comatose

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Gammal låt i ny tappning.

Jag är faktiskt ganska nöjd med skräckintrot.

Nåväl, såga på.


/And


LÅTNAMN: comatose
ARTIST/GRUPP: emser
GENRE: pop/rock
LÅTLÄNGD: 5:27
KOMPOSITÖR: emser
PRODUCENT: emser
EV. MEDVERKANDE: emser
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Snygg produktion! Mycket härligt ljud på sången, smakfullt delay också. Gillar när basen tittar upp de övre registren som du gör ibland här. Bra låt också så jag har inte mycket såga egentligen. Skulle i så fall vara sången som i sig är bra, men du skulle lägga lika mycket krut på den som den känns att du gjort på resten av instrumenten. Vissa sura toner här och där och ibland nitar du inte dom direkt, jag vet att du kan.

Den här låten skulle jag velat ha skrivit.  :rolleyes:



Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Delar till fullo Wernborgs uppfattningangående produktion, sång och instrument! Sången tangerar på några ställen (hade jag inte hört din stämma tidigare så hade jag sagt skitbra sång, men i dina produktioner flyttas ribban upp några snäpp  :)) Tjusigt outtro med flöjten.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
har ju hört den förut och du tar verkligen ut svängarna i sången...gillar dina skumma reverb och telefonröster....vid 3:34 är det förbryllande snyggt tänk...gillar också mellotronflöjten i slutet...nice  B) //:karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena ems.
Drog igång motorsågen och förberedde mig för att fälla trädet..Insåg snabbt att det är slöseri med bensin,så jag stängde av.Jag tog fram fällkniven i stället,och skar av några kvistar som surade lite..Furan står rak och fin,några kvistar behöver bara lite beskärning så är den gran(n)
och fin!

Mvh

Skogsarbetarn
Harmonica mike


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Snygg produktion! Mycket härligt ljud på sången, smakfullt delay också. Gillar när basen tittar upp de övre registren som du gör ibland här. Bra låt också så jag har inte mycket såga egentligen. Skulle i så fall vara sången som i sig är bra, men du skulle lägga lika mycket krut på den som den känns att du gjort på resten av instrumenten. Vissa sura toner här och där och ibland nitar du inte dom direkt, jag vet att du kan.

Den här låten skulle jag velat ha skrivit.  :rolleyes:



Cool, tackar.

Jag lånade en Manley Reference Cardioid Microphone och fick lite hybris över hur bra det lät så det liksom låste sig lite med sjungandet.

Jag skall backa och försöka göra om och bättre.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Delar till fullo Wernborgs uppfattningangående produktion, sång och instrument! Sången tangerar på några ställen (hade jag inte hört din stämma tidigare så hade jag sagt skitbra sång, men i dina produktioner flyttas ribban upp några snäpp  :)) Tjusigt outtro med flöjten.

Tack mannen,

Ja du ser ju här över hur det ligger till med sångproblemet, kul att du gillar mellotronen, jag har pulat en hel del med dom samplingarna.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
har ju hört den förut och du tar verkligen ut svängarna i sången...gillar dina skumma reverb och telefonröster....vid 3:34 är det förbryllande snyggt tänk...gillar också mellotronflöjten i slutet...nice  B) //:karl

Tack pöjken,

Tar nog ut svängarna över väggrenen denna gång, jag får träna tills det sitter.

Det var grymt kul att skruva sönder sin röst till både keruber och demoner.


/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Tjena ems.
Drog igång motorsågen och förberedde mig för att fälla trädet..Insåg snabbt att det är slöseri med bensin,så jag stängde av.Jag tog fram fällkniven i stället,och skar av några kvistar som surade lite..Furan står rak och fin,några kvistar behöver bara lite beskärning så är den gran(n)
och fin!

Mvh

Skogsarbetarn
Harmonica mike

Tack Gudrun,

Av någon anledning fattar jag precis vad du menar. :)

/And


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
men J(/¤%(vlar i H&%(/ete!

Sitter som bäst och funderar hur jag ska formulera lagom positivt till introt..med rösterna och det där...så startar TRUMMORNA! mumma!

Jättebra gjort!

Sången skulle må bra av bli lite mer personlig och skitig till detta mästerverk....kanske nån stämma som babblar nåt halvdistat bakom eller nåt.

Basarna ligger mycket bra efter "versernas första mening". ljusa partiet.



Skitbra detta, mer lekfullhet och mörker i sångproduktionen så skulle det passsa mig som handsken :)


Inte fel heller att depeche har en låte som heter comatose, då dras ju mina blickar direkt till rubriken....nörd som man är.



bra bra bra!
« Senast ändrad: 08.03.2007, 23:23:59 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
men J(/¤%(vlar i H&%(/ete!

Sitter som bäst och funderar hur jag ska formulera lagom positivt till introt..men rösterna och det där...så startar TRUMMORNA! mumma!

Jättebra gjort!

Sången skulle må bra av bli lite mer personlig och skitig till detta mästerverk....kanske nån stämma som babblar nåt halvdistat bakom eller nåt.

Basarna ligger mycket bra efter "versernas första mening". ljusta partiet.



Skitbra detta, mer lekfullhet och mörker i sångproduktionen sp skulle det passsa mig som handsken :)


Inte fel heller att depeche har en låte som heter comatose, då dras ju mina blickar direkt till rubriken....nörd som man är.



bra bra bra!

Tack Violator :)

Jepp skall jobba mer med sången.

/And



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
violator  :wub: :wub: :wub:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Möjligen var sången nån millimeter vassare på orginalet men resten har lyft ännu ett snäpp....eller fler. Grymt bra!!
.... och det får bli en repris, (det är inte alla som får en egen animering skall du veta) ;):



Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Jag vet att min trovärdighet är lika med noll i det här fallet, men jag tycker din sång liknar Mike Oldfields (jo, han sjöng på några spår). PERSONLIGEN (och jag vet jag är en "freak" i det här avseendet, åtminsone på det här forumet ;)) tycker jag sången funkar bra TACK VARE att det inte är helt perfekt. Din "personlighet" kommer fram. Du är osäker, falsk, och har liten snopp :D. Nej, vad jag egentligen tänkte säga är att det är skönt att höra en RIKTIG människa sjunga. Om du hamnar lite närmare en överenskommen intonation (puh!) så skadar väl inte det, men rucka inte på den personliga kvaliteten i din röst. Tycker jag.

Mellotronflöjtar är svåra att beklaga sig över.

Hela låten ger mig en känsla att vi aldrig är riktigt hemma, tonalt. "Where are you?"

I like too.
Wooten wooten. What the deal?!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
jag tycker din sång liknar Mike Oldfields (jo, han sjöng på några spår). PERSONLIGEN (och jag vet jag är en "freak" i det här avseendet, åtminsone på det här forumet ;))

Crises, crises.  Eller Heaven's open kanske. Här har du en frände.
Kan meddela att det finns en till Oldfield-lookalike i Emulator här på forumet.
               Sorry off-topic

Var tvungen att lyssna igen. Denna gången i högtalare. Mucho Braos.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Måste säga att jag inte gillar låter så värst mycket, ganska tradig faktiskt. Tycker också ljudet är rätt hårt och lite pumpande. Däremot är produktionen bra liksom arret med många trevliga finesser. Sången är inget att klaga på som vanligt.

Varje gång jag lyssnar på en låt av emser slås jag av hur allt funkar som en helhet trots vissa brister ibland. Upplever det ibland som ett slutet system; det är näst intill omöjligt att försöka gå in och lägga på nåt eget instrument till hans låtar, (vilket man kan gör när man lyssnar och spelar till musik, gitarr t.ex) som om alla dörrar är stängda. Men det ska ganske inte ses som nåt negativt. Bara lite filosferande från min sida... -_-


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Den här har jag hört förut och tycker den är närmast monumental. Skön, lite avig melodi och har du nånsin sjungit bättre än på den här?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Jag gillar det! Jäkla snyggt intro. Ibland känns det som att sången inte riktigt håller. Du får liksom preeeeeeeeeeessa fram ljudet. Då blir det lite "gnälligt" i mina öron. Men produktion och låt är jätte bra!  :D