Forum > Demolåtar

Första inspelningen med ny utr

<< < (2/5) > >>

1up:
Fin utveckling. Hör lite Metallica influens i inledningen? Känner av mer sorg i gitarrtonerna nu än sist. Kan ha att göra med min sinnesstämningen dock.

jay thomas:
Metallica, hmm tror jag har hört två låtar med dem. B) Men jag suger åt mig som ett julklappspapper ändå.  :)
Möjligt att bakgrunden som är lite tydligare gör att den känns lite mörkare och melankolisk än förut, på något spanskt sätt då...

jay thomas:
Nu har jag lattjat vidare lite grann. Tog fram stålsträngade och dragspelet. Kompet ligger inte bra i denna version, ska fixas. Dock är låten lite längre nu.

Tanken är att jag ska styra upp det hela och lägga trummor på den, mycket pill kvar dock... OBS att det hela är en grov skiss fortfarande. Med tanke dessutom på att jag inte har spelat vare sig gitarr eller dragspel på ett bra tag så blir det en musikalisk nypa salt tills vidare.

Xmas String P 5

1up:

--- Citat från: jay thomas skrivet 06.12.2007, 10:59:47 ---Nu har jag lattjat vidare lite grann. Tog fram stålsträngade och dragspelet. Kompet ligger inte bra i denna version, ska fixas. Dock är låten lite längre nu.

Tanken är att jag ska styra upp det hela och lägga trummor på den, mycket pill kvar dock... OBS att det hela är en grov skiss fortfarande. Med tanke dessutom på att jag inte har spelat vare sig gitarr eller dragspel på ett bra tag så blir det en musikalisk nypa salt tills vidare.

Xmas String P 5

--- Slut citat ---

Låter spännande! Är ju stark vurmare (kan man säga så?) för dragspel. Bara jag minns ska jag återkomma ikväll och lyssna när tid finnes.

freddy:

--- Citat från: 1up skrivet 06.12.2007, 11:17:16 ---
--- Citat från: jay thomas skrivet 06.12.2007, 10:59:47 ---Nu har jag lattjat vidare lite grann. Tog fram stålsträngade och dragspelet. Kompet ligger inte bra i denna version, ska fixas. Dock är låten lite längre nu.

Xmas String P 5

--- Slut citat ---

Låter spännande! Är ju stark vurmare (kan man säga så?) för dragspel. Bara jag minns ska jag återkomma ikväll och lyssna när tid finnes.

--- Slut citat ---

Haha raka motsatsen till mig då. Dragspel klarar jag verkligen inte av, det enda instrumentet jag inte gillar på denna planet skulle jag tro. Det är något med buskis i kombination med dragspel som kan ha skadat mig för resten av livet.

Låten är rätt bra, kanske för lite variation i solospelet. Bättre i den senare versionen med mer reverb på sologuran, passar bättre in helt enkelt. Det andra riffet känns konstigt och väldigt otajt. Spelar du in till någon rytm/metronome?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion