Forum > Demolåtar

Första inspelningen med ny utr

<< < (4/5) > >>

Bengan_gbg:
Jay: Har ju inte hört den här sedan version 1 och du har ju byggt på betänkligt. Tycker P5 låter riktigt bra (med tyngdpunkten på låter) första minuten framförallt. Du vill ju ha dina alster lite svävande och utan klick anar jag...annars skulle nog gitarrfigurerna tjäna på att styras upp lite mer. Musettspeleriet är jag lite kluven till. Tror det skulle låta snyggare utan gitarrackordsspelet bakom.

Kul att du ger dig på instrument som du inte spelar så mkt t vardags iaf :)

Kör så det ryker - skulle tro att du gör en v6, v7 och ev v8 innan du är nöjd?

SYNTH:
Mysigt skönt gitarrspel så som dragspel också visst är det lite plink fel men det går ju fixa till, annars är det bra JT! B)

jay thomas:
Tack boysen! Bengan, vi pratar nog om v12-v15 innan jag är nöjd. Blir dock en paus nu, ska bygga vidare igen... Att spela ett instrument som inte trakteras varddagligen är en hyfsad utmaning kan jag säga, skorret har jag svårt att bli av med, får bli att öva lite till. Synth, als immer!  :)

Bengan_gbg:
Jo jag vet - har provat ngn gång med munspel o sånt å det tarvar mkt fusk innan det blir bra. Det är ju inte för inte jag koncentrerar mig på gitarrpill :) Blir dock sällan mer än 2 varv på låtarna trots allt...

SteveHarris:
Som någon tidigare sa så låter intron lite Metallica men inte lika torrt som deras nothing else matters eller fade to black.
Dragspelet passar bra in och ger mej en lite melankolisk feel på de hela,
Helt bra nog, kanske inte riktigt min sorts musik men låter ju bra ändå.''

H. Tommy

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion