Forum > Demolåtar

Första inspelningen med ny utr

<< < (3/5) > >>

jay thomas:
Tack pöjkar! Dragspel kan var otroligt häftigt och hyfsat corny...

Inget klick alls, dessvärre. Svajar betänkligt, får fixa till vid tillfälle.

1up:
Skönt reverseintro! Får mig att tänka på den eminenta musiken i Diablo-spelen.

Gött med dragspel, där kan man önska lite mer dynamiska utsvävningar och utspel. Släng på lite mer chorus på dragspelet och gärna delay. Varför inte pröva Dub-aktigt delay på 1/6?

Hör mer och mer av visionen. I mina drömmar ljuder tighta trummor med nyans av värme, soul och en aning gummi.

Rattlesnake:

Kompositionen är intressant, men blir lite för sökande ibland. Mot slutet har jag nog tappat intresset, om jag skall vara ärlig. Resan dit bjuder dock mestadels vackert ljudlandskap. Spelet känns osäkert, speciellt de utpanorerade gitarrerna.

Men det som verkligen imponerar på mig är ljudet.

Det låter verkligen bra - ett väldigt fint och transparent ljud med både lyster och botten, och kräm däremellan.  :)

ynot:
Gillar pontetialen o det de lockar till .
gittarspelat sätter lite käppar i hjulen för mig skorrar o haltar lite mycket, men det hörs att det finns i dig.. bara lite övning o fler tagningar så kommer det ända fram. gillar även ljudbilden som sådan ..

tony

jay thomas:
Tackar!  :)

Det är sant att mitt gitarrspel inte har utvecklats mycket de senaste 25 åren... Men jag börjar känna starkt för låten och vill verkligen jobba vidare med den. En fundering jag har är om man bitvis eller i en annan sektion kan byta ut nylonen mot en tungt sustainad elgura? Har ingen själv men vill bolla med tanken.

Satte mig vid pianot och spelade ett par slingor och även det skulle fungera.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion