Forum > Färdiga produktioner

Tant Fransa och Egghuvud - Koppången

<< < (5/7) > >>

Tant Fransa:

--- Citat från: cykeln skrivet 04.12.2007, 00:28:36 ---så till låten ..
Andlöst vackert
Underbar röst
Fint stillsamt ackompanjemang
Det vore inte så dumt att få höra dig/er framföra den på midnattsmässan på Julaftons natt i Orsa kyrka

--- Slut citat ---
Jag har nog tillbringat alldeles för många jular i Rättviks prästgård för att vara riktigt komfortabel med Dalarna på jul. Och om Pererik Moraeus skulle komma i närheten, skulle jag behöva gå och kräkas av nervositet - så det är nog ingen bra ide ;)

Men tack för fina ord... :)

1up:
Jättefin låt som växer vid flera lyssningar. När man lyssnar tänker man inte på något speciellt utan låter låten tala. Det betyder väl ihopsnickrat, välsjunget och ett paket som håller. Ibland låter sången plötsligt mer mörk som att det är olika tagningar som klistrats ihop med olika avstånd från micen?

"My faith will be my guide" ger tyvärr mig lite ryggradsrysningar utifrån en protestantisk tolkning gjord utav en liberal människa.

Som helhet det bästa jag hört på ett tag på KR. :)

Tant Fransa:

--- Citat från: 1up skrivet 04.12.2007, 00:57:25 ---Jättefin låt som växer vid flera lyssningar. När man lyssnar tänker man inte på något speciellt utan låter låten tala. Det betyder väl ihopsnickrat, välsjunget och ett paket som håller. Ibland låter sången plötsligt mer mörk som att det är olika tagningar som klistrats ihop med olika avstånd från micen?

--- Slut citat ---
spot on! Undrade just varför ingen kommenterade det :) Det finns ett mycket bra skäl till varför det är två tagningar...

--- Citera ---"My faith will be my guide" ger tyvärr mig lite ryggradsrysningar utifrån en protestantisk tolkning gjord utav en liberal människa.

--- Slut citat ---
ja, det handlar ju om en protestantisk julotta... julen är ju lite försåtlig på det viset, eller hur - det blir lätt religiöst :)

--- Citera ---Som helhet det bästa jag hört på ett tag på KR. :)

--- Slut citat ---
Helheten är Egghuvuds förtjänst!

mahan:
Så detta är en svensk sång som handlar om Koppången, vem har skrivit english text?
Eller tillrättavisa mig om jag haver felat! :rolleyes:
Snyggt föredrag av Cykeln!

h. johan den nyfikne

Fidden:
Världsklass.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion