Forum > Demolåtar

Första orkesterlåten på 7 år

<< < (2/3) > >>

HasseFX:

--- Citat från: Boxcutter skrivet 26.05.2020, 08:49:08 ---Alla instrument är från East West. Började använda deras produkter mer än 15 år sedan och har fastnat. Nu kör jag Composer Cloud, man betalar en summa per månad och får tillgång till allt i deras enorma bibliotek. Fullt med avigheter och småbuggar (som nästan alltid går att jobba sig runt dock) men det kanske alla orkesterbibliotek har. Mycket fina ljud i alla fall!

--- Slut citat ---

Jag har använt EW gold tidigare och fått till det rätt bra, men det var rätt nyansfattigt. Nyare EW i Composers Cloud lär vara sju resor bättre och jag har funderat på det - i mina samarbeten nu har jag istället tillgång till Spitfires bibliotek, vilket även de låter otroligt bra och har mängder av användbara nyanser. Symphonic Choir har jag lekt med vid tillfälle och det är otroligt roligt! Du har fått till kören riktigt bra.

Soloinstrument är svåra att få till i med biblioteken, så ta vara på lyxen att ha en violinist som kan lägga sådant IRL :)  Jag har funderat i samma banor. När det gäller soloinstrumenten så ska jag göra en djupdykning i Spitfires kvartett-bibliotek. Har provat lite olika tidigare och fått till det riktigt hyfsat men Spitfire känns som minst ett par steg upp från de andra.

Med alla dessa möjligheter, f-n va kul man kan ha  ^_^

Boxcutter:
Tack för all feedback Hasse! Guld värt.
Jag sitter och jobbar på att försöka få ner nivåerna på de skarpa noterna du nämner (jag vet exakt vilka du menar) och testar lite att dra ner på reverben.
Jag anställde förövrigt en violinist för att spela sista biten! Jag tyckte också det lät för jäkla syntigt.

Slänger upp den också, ifall du vill höra violinsolot :)

HasseFX:

--- Citat från: Boxcutter skrivet 31.05.2020, 22:26:48 ---ag anställde förövrigt en violinist för att spela sista biten! Jag tyckte också det lät för jäkla syntigt.
--- Slut citat ---

Underbart!  :wub:

Det är mycket övergångarna mellan tonerna som "gör det" - riktiga legaton!

Asti:
Jättefint! Väldiga dynamikförändringar i stycket, vilket jag gillar!
Reagerade en aning vid en "tvär" övergång vid ca 1:22, där det kändes lite "klippt"...
Inget att hänga upp sig på, kanske bara jag som reagerar så....?
Violinen i slutet låter skitbra!
/Asti

1up:
Inspirerande och roligt att lyssna på. Angenämt orkester med lite medeltidsfeeling. Blir avundsjuk på kompositionen. :-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion