Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Nine months later... Version 4.. 14/12..
Dividend:
Väldigt bra låt, från början till slut! Pga leendet som sätter in efter ca 2min, kanske bland det bästa jag hört på forumet överhuvudtaget (och då är jag egentligen ganska återhållsam!) Oj, nu tog den slut.. Va sjutton!
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 13.12.2007, 16:12:11 ---Tjou, ny verre då 13/12!
Så drar vi igång storsågen!
Ok, mixen först
vet int om det är planerat med dist på pianot men tycker det låter aningen störand på sina ställen.
BAskaggen kunde skäras på nedre registret, kämpar med stackars basen som blir liggade under.
Sångnivån aningen ner, flyger lixåm lite okontrollerat och hår in i örat nu
Där stannar jag sågen, för att inte förstöra låten som jag gillar hårt. :)
Och en vacker begäran till Wernis eller Josse så sätter dom jazzfillar åt dig, det kommer att sitta smäck i helheten,
tycker att guraliret kunde föra låten till följande nivå! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Johan:
Alltid osviklig i kommentarerna.Hålller med om nivåerna,det är lite ojämt och basen/bas kaggen slår igenom stuntals,märkte det nyss när jag drog ut en skiva och spelade den i bilen..Munspelet/sång lite högt oxå,komprimerar och sänker lite...
Tar en mix runda till i kväll..
Super tack för lånet av dina öron.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.12.2007, 16:28:19 ---Väldigt bra låt, från början till slut! Pga leendet som sätter in efter ca 2min, kanske bland det bästa jag hört på forumet överhuvudtaget (och då är jag egentligen ganska återhållsam!) Oj, nu tog den slut.. Va sjutton!
--- Slut citat ---
Per:
Funderat i kväll på vad jag skulle svara dig..Känner mig mäkta stolt över din "recension".Det här är förmodligen det bästa som jag spelat in lir mässigt,själva låten är ju efter tycke och smak.Jag är såld på sånt här,och jag är glad att du gillar det oxå.En gura kommer nog att lyfta den en bit till,kommer så småningom..
Jag har lite mix jobb kvar,allt är centrerat och lite ojämt i nivåer - lite puts på mixen och en gura,då har jag den.
Tack för varma ord.
Mvh
Micael
Dividend:
Klart du skall vara stolt! Fasen, det är väldigt sällsynt med låtar som kan spelas hur mycket som helst utan att man tröttnar! (Och då har jag verkligen försökt, du anar inte!)
Märkligt att sådana här mästerverk verkar komma till vid en stundens ingivelse.... det kan man ju filosofera kring, men i vilket fall skall det bli trevligt att följa utvecklingen, vad gäller gura och annat :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.12.2007, 23:24:52 ---Klart du skall vara stolt! Fasen, det är väldigt sällsynt med låtar som kan spelas hur mycket som helst utan att man tröttnar! (Och då har jag verkligen försökt, du anar inte!)
Märkligt att sådana här mästerverk verkar komma till vid en stundens ingivelse.... det kan man ju filosofera kring, men i vilket fall skall det bli trevligt att följa utvecklingen, vad gäller gura och annat :)
--- Slut citat ---
Tack Per..
Ja denna skrevs ju och lirades in helt spontant.Satt och klämde på basen sent en kväll.Lite synkoperat lir.Spelade in en minut cirkus för att ha nåt att lira pianot mot..Därav det långa introt :D
som hittade sin plats med lite basfills..Jag tror på att dom bra ideerna består av en känsla som man bär på,och i detta fall så var det glädje - det hörs i liret..Jag var nära att tappa den,hänt flera ggr,och då blir det marigare att slutföra låten.Nåväl,den återvände och jag spelade in klart.
Mixade lite till i går kväll..Guran kommer på i februari först,den får duga så länge så här.
NY MIX således!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida