Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Nine months later... Version 4.. 14/12..

<< < (7/10) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 09.12.2007, 01:25:01 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.12.2007, 17:30:34 ---Inget mäster verk,men kul att lira in - gick omkring med ett leende hela kvällen
--- Slut citat ---

Visst. Inte perfekt, men spelglädjen skiner igenom. Kul! Ska bli kul att höra nästa version.

--- Slut citat ---

Stefan då:
Nice att spel glädjen gick fram.Jag hade riktigt kul när jag lirade in detta.Det finns ju lite att jobba med helt klart..Vi får se vad som kommer ut ur detta,redan utvecklat det lite.Lite små jox kvar,mega solot på munspel..
Tack för lyssning och kommentar.Jag var livrädd för att jag skulle hänga löst i denna - men det ser ut som om jag sitter säkert

än så länge.. :D

Mvh
Micael

Dividend:
Dags för ny verre mike! Fastnat i den förra, nästan så de "felaktigheter" som nämnts nästan låter bra!  :blink:

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 09.12.2007, 16:27:48 ---Dags för ny verre mike! Fastnat i den förra, nästan så de "felaktigheter" som nämnts nästan låter bra!  :blink:

--- Slut citat ---

Per:
Bra observering..Jag har väl lyssnat minst 150 ggr..Och jag är nere på 3 felslag,det blir nog inte så mycket att fixa i liret :P
Donat en del i denna,men varit upptagen med julskivan - sätter munspelet i morgon förhoppningsvis så får ni såga vidare..he he

Mvh
Micael

Harmonica mike:
Då kör vi igen då..Lirat lite till,drog på med ett munspels solo å liite mer sång samt lite bas och trumfills.

Funkar denna nu? Hur låter mixen? Behövs det en gura? Om så,någon frivillig som vill lägga lite bluesiga jazz fills?

Mvh
Micael

mahan:
Tjou, ny verre då 13/12!

Så drar vi igång storsågen!
Ok, mixen först
vet int om det är planerat med dist på pianot men tycker det låter aningen störand på sina ställen.
BAskaggen kunde skäras på nedre registret, kämpar med stackars basen som blir liggade under.
Sångnivån aningen  ner, flyger lixåm lite okontrollerat och hår in i örat nu

Där stannar jag sågen, för att inte förstöra låten som jag gillar hårt. :)
Och en vacker begäran till Wernis eller Josse så sätter dom jazzfillar åt dig, det kommer att sitta smäck i helheten,
tycker att guraliret kunde föra låten till följande nivå! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion