Forum > Demolåtar

Dividend - Fractal (eller dan då Mandelbroten hängde sig) update ELVA!

<< < (5/8) > >>

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 03.12.2007, 20:30:16 ---Jahapp, version 3 kör vi då....

Nej, den visslande gårdkarlen passar definitivt inte in här. Men nåt du kunde testa är ett solo med typ stora kyrklockor, kunde sitta smäck o ge en ny stämning i låten.
Fast jag tycker den låter skön o färdigt (vizzlaren ska ju bort) :)

h.  johan

--- Slut citat ---
yepp, något oväntad ljudeffekt kunde passa. :) The whizzler skall få en chans till i ett senare sammanhang... :)

kul att du följer "utvecklingen" :) Inte färdigt än, tror på en tempohöjning och en rafflande avslutning (kanske) .... ;)

Imorgon kväll...

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.12.2007, 20:49:34 --- Inte färdigt än, tror på en tempohöjning och en rafflande avslutning (kanske) .... ;)

Imorgon kväll...

--- Slut citat ---

Det brukar betyda en flykt till en ny låt, om jag hade skrivit så...

Bara att hoppas.

En av fraktalerna var som ett konstverk på sidan du länkade till. Riktigt läcker.

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 03.12.2007, 21:40:31 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 03.12.2007, 20:49:34 --- Inte färdigt än, tror på en tempohöjning och en rafflande avslutning (kanske) .... ;)

Imorgon kväll...

--- Slut citat ---

Det brukar betyda en flykt till en ny låt, om jag hade skrivit så...

Bara att hoppas.

En av fraktalerna var som ett konstverk på sidan du länkade till. Riktigt läcker.

--- Slut citat ---

Flykt? Jag har en del material, nästan så det känns svårt att få översikt. Mycket av det känns som nonsens dock, vilket gör det lättare att sålla.
"Nonsens" = noter satta efter varandra utan att ha anknytning till tidigare material annat än att det är samma tonart.  :wacko: och som låter ointressant... Dock inte allt.
SKall låten heta "Fractal" får ju det finnas en anknytning till tidigare saker. Fraktal musik är ganska ointressant att lyssna på faktiskt :) btw, mandelbroten och dess inzomningar däremot väldigt intressant (i typ några minuter).

Dividend:
Ok, så att folk inte tror man är helt blåst  :lol: 
Lite "normal" musik ;) Instrumentalt... Alla kommentarer (nästan) är välkomna :)

http://loveandfriendship.se/PerRosqvist_FRactal(BEnoit5).mp3

SteveHarris:
Hej.!

Början ger en fantasy film vibb åt mej, gryning o typ en drake flyger över en by med hobbits eller liknande.
Senare en liten japansk feel på de hela, och ändrar nu och då.
tycker det är ett fint lyckat stycke. sulle passa bra i en japansk ninja/fantasy film .

8+ av mej

h.Tommy

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion