Kontrollrummet

Marruschka - What´s your plans

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:
FORMAT: mp3

 Den här låten gjordes i hemmastudio för ca 5 år sen,Henry Juntunen gjorde bakgrunden i Logic, jag la sång samt stämmor på denna i princip klara låt,men visst kan man lägga på nåt mer ev.göra om den.Lite Ambient-stuk med havsvågor i bakgrunden:-)
Jag lägger gärna sång på pop/rock/soullåtar, jag är tyvärr ingen stjärna på att skriva egen musik, men tolka andras låtar brukar funka fint och skriva lite text till om så krävs.
On-linesamarbete verkar lira bra enligt de kontakter jag har härinne, så det skulle vara kul att pröva!/Maria
« Senast ändrad: 02.12.2007, 19:03:06 by tsmalmbe »
https://soundcloud.com/tokstollan


DåligtGehör

  • Gäst
Cool och rytmiskt intressant. Bra grepp ibland att låta rytm och bas driva medan harmonier mest lägger klanger och små inpass. Kanske skulle den sticka iväg lite mer under solot. Bränna till en aning mer.

Hade låtit bättre i mina öron med en annan hi-hat.

Många bra engagerade sångfraser med skönt sound. Några få gånger lite tveksam till hur "what's your plan to today" sitter. Men vissa av de fraseringarna låter rätt svårsjungna?


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Instämmer med DG ovan! Lite Sade-feeling.

Välkommen hit förresten, du hittar säkert folk i skriande behova av hjälp med sångpålägg :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Väldigt trevlig låt. Håller med DG om coolheten och rytmiken. Väldigt intressant. Du har en röst som inte går av för hackor måste jag säga nu när jag lyssnat på 2-3 låtar där du sjunger.
Vardaglig text :) men du lyfter den helt klart. Bra grepp att inte posta den :)...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Maria!
O välkommen till KR
Verkligt internationellt sound både på kompet o din röst. Den verkar vara lite skönt mörk och sitter säkert smäck på hårdsoul o rock! Tror åxå att erbjudandsen bord börja strömma in efter så övertygande "reklamsnutt" :D

Snyggt, gillas! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hej och välkommen hit!
Gillar det susiga, tjusiga, luftiga soundet. Fascinerande groove. Sången bra. "Sax"-solot piggade upp men låten är lite för händelsefattig dock för att behålla mitt intresse. Strong debut iaf, mycket bättre än min!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det är en snygg låt! Rösten är lite låg i nivå i mixen vilket är synd när sången låter så bra. Som andra poängterat, fin botten och soulig karaktär och det låter som att låtar kan bäras fram av rösten som galjonsfigur, med tanke på den styrka som verkar finnas. God karaktär på rösten också. :)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det är en snygg låt! Rösten är lite låg i nivå i mixen vilket är synd när sången låter så bra. Som andra poängterat, fin botten och soulig karaktär och det låter som att låtar kan bäras fram av rösten som galjonsfigur, med tanke på den styrka som verkar finnas. God karaktär på rösten också. :)

Åhh...*rodnar lätt* :wub:...så fint beröm. Gullig du!*smack*Tack, jag blev plötsligt pigg här..*s*Synes!
https://soundcloud.com/tokstollan