Forum > Färdiga produktioner
Yllet - My sweetheart
cykeln:
Hoppas du inte tar illa upp nu :unsure: men
jag gillade den omixade varianten mer - den är s-bra!
Den härliga stämsången kommer fram mycket mer
och det blir lite riktig country - Hank Williams typ
kanske någon enda steelguitar-slinga är det enda som behöver läggas på
Om joddlingen ska vara kvar tycker jag den ska göras mindre skämtsam och mer sorgsen
Yllet:
--- Citat från: cykeln skrivet 03.12.2007, 11:28:47 ---Hoppas du inte tar illa upp nu :unsure: men
jag gillade den omixade varianten mer - den är s-bra!
Den härliga stämsången kommer fram mycket mer
och det blir lite riktig country - Hank Williams typ
kanske någon enda steelguitar-slinga är det enda som behöver läggas på
Om joddlingen ska vara kvar tycker jag den ska göras mindre skämtsam och mer sorgsen
--- Slut citat ---
Jo jag e medveten (efter lite genomlyssning) om att stämsången kommer fram bättre i den omixade versionen, men det är ju enkelt fixat.
Klart det har sin charm att ha en torr omixad version i vissa situationer, men jag kommer helt klart behålla min "producerade" variant, den känns riktigt country för mig, som jag vill ha det. Producerat pop/country, med lite elvis-känsla ;)
Angående joddlingen så ska den ju va skämtsam, det e ju en skämtlåt :)
Yllet:
--- Citat från: Fidden skrivet 03.12.2007, 11:04:25 ---Hoppas att du inser vilken grymt skön countryröst du har i verserna. Blir lite för mycket pop i refrängen för att hålla hela vägen, men jag vet inte om det är din röst eller melodin som gör det. Kanske en kombination.
Tycker joddlingen var charmig, ger lite lederhosen åt produktionen. Kanske inte bara positivt i en countrylåt dock :D
--- Slut citat ---
Jo jag föstår inte riktigt varför jag "kan"?! sjunga country, lyssnar aldrig på det. Men det e ju roligt att det går hem. Sen att de låter pop på ref är ju för att jag lämnar min basiga countrystämma för att gå över till min popsång :) Svårt att hitta ett mellanläge. Kanske (som cykeln) skriver, att stämmorna ska komma fram bättre.
Tackar tackar
Yllet:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 02.12.2007, 18:04:00 ---Oj, jag trodde inte din röst kunde låta så här. Ett helt annat sound.
Fint men jag gillar nog Johnny Nash bättre.
--- Slut citat ---
Aldrig lyssnat på Johnny Nash, dock på mr Cash, men det är också så nära riktigt country jag kommer. Om man bortser från The band :)
Nille:
Hehe galet skön låt, joddlingen lät väl kanske lite väl lustig=) Om du vill ha lite Lapsteel i låten så lägger jag gärna, kan lägga Pedal också men då kan det dröja nån vecka, har den på ett annat ställe just nu. Adda på msn om du är sugen=) nillenille990@hotmail.com
MvH
Nille
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida