Forum > Demolåtar

vass...version 2 ,,,071206.. faling from grace

<< < (2/6) > >>

Fidden:
Tokdiggar låten och hur du sjunger och spelar. Låter tokigt bra. Det kanske är lite väl "på" hela tiden, det händer ganska mycket och är ganska grötigt på sina håll. Ett litet förslag är att på det "lugna" breaket framåt slutet skulle du kunna dra ner intensiteten på både instrument och sång ännu mer i början, dra ut lite mer på växandet, och sedan typ explodera.

Har tyckt att en del du gjort tidigare har varit lite spretigt och ofokuserat, men detta var toppen!

equality:
Börjar som det sparade spåret på nån gammal Doors-platta och fasen Hendrix också. Nostalgia för mig men kul att du gör sådan här musik. Gillar växlingarna, trumliret och den slitiga sången. För att njuta i fulla drag skulle volymen behöva höjas och jag behöver bo på landet för att möjliggöra detta.   :)

mahan:
Ho ho Ynto!

Håller med EQ, fullständig nostalgii, stormgillar detta, just kanske tackvare 70-talssoundet. Jäkla snyggt arrat med körer o greijer, nästen väntar att Mr Hendrix drar igång ett grymt solo. Ser för mig en stor liveshow alá Woodstock. Jäkla snygga riff o  break åxå, verkar som om detta har jobbats mycket med, GILLAR! :)

h.  johan

DåligtGehör:
Bra utkast som nästan låter färdigt. Skall bli spännande att följa.

freddy:
Lite skränigt för mig, kanske klippa lite diskant? Mina lurar är dock inte så bra kan jag tillägga. Skön låt, du har en sjukt bra röst men ibland känns det nästan som du "gör till dig" lite väl mycket. Alltså att du klipper till med för mycket rock i rösten, om du fattar vad jag menar. :)
Men med en lite bättre produktion så skulle det nog bli riktigt fint, rock on! 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion