Forum > Demolåtar
vass...version 2 ,,,071206.. faling from grace
mahan:
jOU oNYT!
Fortfarande delen 1:00 till 1:18 som sitter storm!
Andra ställen skulle jag hjärna se att sången följde gitarrerna,
till ton alltså!
h. johan
Bengan_gbg:
Putsa upp mixen som alla sagt så ....för jäklar vilken bra sång!
ynot:
håller på o mixar om skall väll få upp en ny mix till lördag.
tackar ödmjukast för kommentarer o iaktagelser..
tony
SvartSaft:
Produktionen är, i mina öron, jättejobbig att lyssna på - skränigt, otight och basfattigt. Men låten är skitbra och sången är ännu bättre!
Låter lite åt ett mindre hårt Hight on fire. Skitbra mao! :-)
1up:
Har lyssnat på den här låten tre tillfällen. Tre olika dagar. Första gången var den lite svår att ta till sig för mig. Hade jag skrivit dagboksanteckning från respektive tillfälle hade jag på sida 1 dag 1 skrivit:
Dag 1.
Kan nog bli en bra låt. Förstår inte riktigt den ännu. Ljudbilden fick gärna vara renare. För ösig?
Dag 2 sida 2.
Finns något i låten jag inte hörde första gången. Låten har koplingar mellan de olika partierna som behöver några lyssningar för att märkas. Den kan bli tydligare för lyssnaren.
Dag 3 sida 3.
Idag! Ju mer man lyssnar vänjer man ju sig vid låtens sound. Desto mer hör man musiken bakom. Efter fler lyssningar hör man också fler detaljer och plockar upp mer av känsla och intentioner som en snabb överskådlig lyssning inte förmår bringa.
Så dag 3 har låten STOR potential. Det är ljudbilden som behöver gå igenom tvättmaskinen en aning. Inget allvarligt, menar inte att ljuden måste göras snälla!, menar en lite mer transparent ljudbild. That's all. Take it cool now. ;)
Angående sången skulle det vara intressant att höra om första versen började mjukare. Med mjuk röst i lite svagare nivå för att sedan gradvis bryta ut i Ynot-ös! Skillnaderna som gör det, eller vad någon sade? Styrka är relativt`? Vi behöver perspektiv för att inse en entitets storhet. Så det är dagens ord från 1ups musikdagbok. Lite soft röst, senare gärna vrål. Inte bara vrål. :)
Lycka till!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida