Forum > Demolåtar
vass...version 2 ,,,071206.. faling from grace
ynot:
--- Citat från: Stolle skrivet 03.12.2007, 13:41:53 ---Men för böfvelen ynot, du sjunger ju löjligt bra! Så jäkla skön röst!
Din röst kan lyfta vilken låt som helst. Blir nästan sur för att du inte
sjunger i något etablerat band och turnerar land o rike (fast det
kanske du gör).
Angående låten... tycker det låter lovande. Jag har lite svårt att se
förbi den dåliga ljudkvalitén. Det borde ju inte spela någon roll när
det bara rör sig om en skiss, men jag har lite svårt att ta till mig
musiken när det är svårt att höra vad som spelas. Men jag upp-
täcker att jag sitter och gungar med på en hel del ställen så här
verkar finnas potential iallafall.
Mixa/spela om så att det låter mindre replokal.
--- Slut citat ---
kommer till jobbet o beställer delar o tittar som hastigast in på kr .. o får läsa detta man blir ju glad på riktig....
tony
ynot:
--- Citat från: freddy skrivet 03.12.2007, 22:52:05 ---Lite skränigt för mig, kanske klippa lite diskant? Mina lurar är dock inte så bra kan jag tillägga. Skön låt, du har en sjukt bra röst men ibland känns det nästan som du "gör till dig" lite väl mycket. Alltså att du klipper till med för mycket rock i rösten, om du fattar vad jag menar. :)
Men med en lite bättre produktion så skulle det nog bli riktigt fint, rock on!
--- Slut citat ---
jobbar på en ny mix nu kände oxå att det drog åt mer diskant pressat håll. tackar för komment o tid
tony
ynot:
--- Citat från: Fidden skrivet 03.12.2007, 13:54:28 ---Tokdiggar låten och hur du sjunger och spelar. Låter tokigt bra. Det kanske är lite väl "på" hela tiden, det händer ganska mycket och är ganska grötigt på sina håll. Ett litet förslag är att på det "lugna" breaket framåt slutet skulle du kunna dra ner intensiteten på både instrument och sång ännu mer i början, dra ut lite mer på växandet, och sedan typ explodera.
Har tyckt att en del du gjort tidigare har varit lite spretigt och ofokuserat, men detta var toppen!
--- Slut citat ---
glädjer mig verkligen o höra ,vet ju att du tyckt lite si o så förut :rolleyes: o jag jobbar på att inte vara på helatiden svårt att låte bli men det blir fler inspelningar på denna ..
tackar för komment o lyssning .. fidden.
tony
Dividend:
Har inte läst något av de tidigare inläggen, lyssnar på grace3.mp3..
Alltså, hmm, detta låter lite Metallica på Load-skivan?? Typ blues-metal... Vet inte om det är bra eller inte för er dock :)
(Jo, man får respektera töntarna i M ;), Load brukar ju vara hatad. Bara jag som tycker den innehåller ett par hyfsade spår, vad det verkar.)
Måste nog lyssna några gånger. Så här direkt skulle jag vilja säga att du verkar ha en förmåga att sjunga just så som "passar" en viss låt. Dvs du låter inte alls Hetfield, kanske lite? :)
Tycker basen verkar välspelad, texten verkar välskriven, och trummisen borde höjas lite. Iofs sitter jag med den bärbaras inbyggda acer-högtalare, så han kanske drunknar i mixen pga det. Återkommer som sagt. Skall hitta några spår från Load också att jämföra med ;).
jay thomas:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 03.12.2007, 22:47:13 ---Bra utkast som nästan låter färdigt. Skall bli spännande att följa.
--- Slut citat ---
Håller med. Kanske bör tvätta bort lite "damm" då det känns som en sliten vinyl (de stora svarta skivorna) från mitten av 70-talet. Annars är låten snorbra och din sånginsats är GRYM!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida