Forum > Färdiga produktioner

Valdez & slaptap - When We Were...

<< < (5/7) > >>

berra_-:
Jävligt schysst låt!

Varför kan inte jag sjunga sådär?  :wub:

1up:
Riktigt härligt! :)

Gitarrljudet är stort +++

Sången är stort +++

Tryck och känsla stort +++

Lyssnar i hörlurar och de kan göra så man hör galet, men synthen får gärna vara mer luftig, utspridd och i stereo. Den blir behaligare att lyssna på då. Ni har ju två synthar som jag hörde nu. Den ena statisk, den andra temposyncad. Det blir nog finfint om den statiska just lyfts till mer stereo, t.ex. med choruseffect, stereo-enhancer såsom Waves plugin vad-den-nu-heter :P som gör det mer utspritt. Någon här kan säkert säga.

I lurarna låter det lite som om en gitarrälskande mixat då gitarren låter starkare än sången. :) Men den är finfin, gitarren.

Kramar, :)

1up

stajo:
fin liten ballad ;)

jag tycker det kul att ni blandat synthar och gitarrer blir bra.

Hanteringen av instrument, sång är ju som vanligt i topp!
Bra och medryckande låt.

Lite nyfiken på hur din röst(valdez) hade låtit i en lugn och mjukare låt.

Toby:
Du sjunger riktigt häftigt men skulle önskat sången liksom större och dubblerad (stämmor?) i reffen. Vilket vibrato du har på toppen! Yeahh! Skulle, som Stajo säger, gärna höra dig i en lite lugnare låt.
Är mest förtjust i din röst här och tycker att själva låten är lite anonym. Men..tveklöst snyggt utfört. :)
Mvh
Toby

hegobald:
Jajaja.. Det här låter helt ok ju.. Fast det är tisdag så är det min helg nu (jobbade hela påsken) såå... Jag tog ett par bira.. Kompenserade mängden av örvax med ålder och tinitus.. Tog låten och remastrade den för mina öron.. På ganska låg volym.. (vill inte väcka sambon som ska jobba tidigt i morrn)..

Låter helt ok.. Det enda jag tycker är lite småtråkigt är att sången knappt har nån dynamik alls.. Trots välsjungande sångerska..  :P

Min remix hittas här (varning.. Kan spräcka både HIFI subbar och HIFi tweeters)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion