Kontrollrummet

emser-So Afraid

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Nu blev jag rädd :unsure:

LÅTNAMN: So Afraid
ARTIST/GRUPP: emser
GENRE: Rock/pop
LÅTLÄNGD: 2:52
KOMPOSITÖR: emser
PRODUCENT: emser
EV. MEDVERKANDE: emser
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:19:15 by tsmalmbe »


Utloggad tsmalmbe

Skulle helt klart ha föredragit traditionella trummor istället för det här gabber-boing-boinget. Jaha, 1:44, det blev ju bättre trummor. Men nu låter det som om nånting skulle vara illa ur fas - med lurar. En massa grejer obehagligt bakom ryggen. Känns alltid otäckt med sånt i lurar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
jag tycker det låter bra..men skulle nog låta ännu bättre om sången fick
komme upp lite,iallafall när du tar i lite mera
där ligger verkligen sången under mixen,jag får intrycket av att du inte vågar lita på att din röst är bärande..vilket är synd isåfall..för du har verkligen bra röst & sjunger med bra känsla


så upp med sången så är jag nöjd..
snuggt jobbat!
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil

OK!
gillar "blåsbälgen" som följer genom låten. Saknar lite strongare trummor, fast denna lite subbuga sound passar ju hjättebra ihop med texten. Mixet blir lite såsigt på slutet, kanske lite för "luftig" rytmavdelning, stjäl lite av den "skrämmande" feelingen. Stämmorna o dubbningen OK!

Och sen ännu en "skrämmande" sak
Jojjomen, rösten din på dom högre registren är ställvis skrämmande likt Mr P Collins :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Skulle helt klart ha föredragit traditionella trummor istället för det här gabber-boing-boinget. Jaha, 1:44, det blev ju bättre trummor. Men nu låter det som om nånting skulle vara illa ur fas - med lurar. En massa grejer obehagligt bakom ryggen. Känns alltid otäckt med sånt i lurar.

Cool, menar du att du känner dig lite rädd? :)

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
jag tycker det låter bra..men skulle nog låta ännu bättre om sången fick
komme upp lite,iallafall när du tar i lite mera
där ligger verkligen sången under mixen,jag får intrycket av att du inte vågar lita på att din röst är bärande..vilket är synd isåfall..för du har verkligen bra röst & sjunger med bra känsla


så upp med sången så är jag nöjd..
snuggt jobbat!
 :)
Tackar, leaden upp i nästa version.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil

OK!
gillar "blåsbälgen" som följer genom låten. Saknar lite strongare trummor, fast denna lite subbuga sound passar ju hjättebra ihop med texten. Mixet blir lite såsigt på slutet, kanske lite för "luftig" rytmavdelning, stjäl lite av den "skrämmande" feelingen. Stämmorna o dubbningen OK!

Och sen ännu en "skrämmande" sak
Jojjomen, rösten din på dom högre registren är ställvis skrämmande likt Mr P Collins :)


h.  Johan
Coolers, menar du att det fattas botten i trummorna?

/And


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil

OK!
gillar "blåsbälgen" som följer genom låten. Saknar lite strongare trummor, fast denna lite subbuga sound passar ju hjättebra ihop med texten. Mixet blir lite såsigt på slutet, kanske lite för "luftig" rytmavdelning, stjäl lite av den "skrämmande" feelingen. Stämmorna o dubbningen OK!

Och sen ännu en "skrämmande" sak
Jojjomen, rösten din på dom högre registren är ställvis skrämmande likt Mr P Collins :)


h.  Johan
Coolers, menar du att det fattas botten i trummorna?

/And

Lyssnar igen.. kan tänkas att det är svårt att skilja mellan basen o baskaggen särskilt 1:30 knutarna, kanske de e basen som ska upp.

Och så en sak till, testa att byta ut xylofonen mot nåt mörkare, dramatiskare, låter lite onödigt glatt till den fina texten. :)

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Lyssnar igen.. kan tänkas att det är svårt att skilja mellan basen o baskaggen särskilt 1:30 knutarna, kanske de e basen som ska upp.

Jag tror på en fläskigare bastrumma och en distinktare bas, så båda kan få komma fram.

Några idéer:
Dra på det några takter innan andra versomgången och innan det fläskar loss, bygg upp spänning.
Torr/nära mix i början, bredda/blöt sista biten.

Afraid of your mother and her friends? Aren't we all ...?
 :unsure:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
He, he har en låt som börjar "I'm not afraid of the darkness..."
Snygga ljud, sång och en imponerande tung rytmsektion även för att vara dig.
Supertajt och snygg mix som vanligt. Melodin rullar på i typisk emserstil och aningen monoton
men klart starkt slutbetyg.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Det finns element i låten som verkligen får mig att gilla detta!

Lite tunnt i de partier där ref ligger. (Jag är ingen "mixer"-nisse så jag beskriver utifrån min upplevelse som lyssnare/slutkonsument s.a.s.).

Väldigt intressant intro, efter en liten stund funderade jag på om det skulle hända något annat, och då brakar det loss. Skulle önska att det blir än störe "braka loss". En BD med lite mer bett? Basen är lite långt bak oxo tror jag.

Bra låt!!

"Im so afraid",, går det att variera? "Im so aaa-fraid" "Im so afra-aid"  typ sådant?



DåligtGehör

  • Gäst
Kanske ligger "blåsljudet" lite högt. Men kanske det ordnar sig om sången höjs lite vilket behövs.

Bra arr med variation.

Sköna låga syntljud.

Lite lätt "diskantskrikig" ljudbild när det är mycket på. (Gitarrer och hi-hat, allt i mitten).

Som alltid hög kvalitet på det du gör, fast jag har nog gillat de andra låterna mer. Men den kanske växer med tiden?


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Sådär nu har jag fixat lite med bas och baskagge+lite annat.

Funkar det bättre nu?

Tack för alla sköna tips.

/And