Kontrollrummet

Musik kontra ålder

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
Mycket väl talat, Per!
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mycket väl talat, Per!

Tack. Hoppas det var intressant.
Finns så många infallsvinklar här tyckte jag, när jag kollade igenom tråden, att jag bara måste nämna Hitler, så nån galning kan påstå att jag förlorat :)
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
Så sant som det var sagt. Själv är jag 28 och lyckades passera den magiska 27 årsgränsen :)

shit, vad menar du? Jag fyller 27 om 3 månader :/

Säg inte att du inte hört talas om "Klubb 27". Musiker som alla dog vid ålern 27. Här är några: Brian Jones, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Jim Morrison, Kurt Cobain, Jeff Buckley, Robert Johnson ,mfl...

just ja, det ringer någon halvtrasig klocka innanför pannfläsket på mig. Jag har nog hört talas om det men kopplade inte direkt eftersom jag inte kom ihåg att det var vid 27-års ålder detta inträffade. :) Jag som trodde det var något värre... typ att man blev automatiskt otajt eller att man började lyssna ohämmat på Lillie och Sussie. Så då kan jag lugna ner mig lite alltså.


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
äh det var inget förestten!!..move on please! :unsure:
« Senast ändrad: 05.12.2007, 21:02:00 by Larsson »
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skulle editera..men blev visst dubbel post!!
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
äh det var inget förestten!!..move on please! :unsure:

Hehe, hann faktiskt läsa det innan du redigerade bort det. Vad fick dig att ändra dig...?
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Citera
Hitler skapade en ideologi som ju mest är pseudovetenskap (och en del målningar, nån bok och så).

Inte för att såga dig men han skapade ingenting, han tog bara andras idéer och omsatte i praktiken. Och det gick ju bra...  :( Annars är jag med. :)


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
Hellpig: Ungefär så som 90% av allt skapande går till alltså...
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
Hitler skapade en ideologi som ju mest är pseudovetenskap (och en del målningar, nån bok och så).

Inte för att såga dig men han skapade ingenting, han tog bara andras idéer och omsatte i praktiken. Och det gick ju bra...  :( Annars är jag med. :)

Vilkas idéer menar du? Tror inte jag håller med. Nazismen som den framställs i de flesta moderna uppslagsverk, VERKAR låna drag från t ex Nietzsche och Darwin. Men socialdarwinister var ju varken Nietzsche och Darwin på det sättet. Judehatare var de inte heller, osv...
För mig verkar det klart att hitler förvred "stora" tyska tänkares idéer, stöpte dem i nåt slags form som passade hans (och delar av det tyska folkets) psykologi efter 1a världskriget...

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Intressant tråd!
En av de saker som jag upplever tar bort väldigt mycket av känslan i musiken idag, är det att man underskattar lyssnarna. Det får inte vara för komplicerade skalor, måste vara lätt text och absolut inte för mÿcket text, det skall finnas en liten försmak av refrängmelodi i intro för att lyssnare lätt skall känna igen och hänga med osv. Lyssnaren behandlas som ett litet barn där man undanhåller alla de lite "farliga" sakerna som ger den extra kryddan i tillvaron.

Ljudbilden måste ju också vara väldigt lätt att ta till sig och det måste vara tegelstensform på ljudkurvan, för fy skam om du skulle behöva röra volymknappen någon gång för att musiken råkar vara lite dynamisk.

I början av sin karriär kanske man inte tänker så mycket på detta, men när radio och skivbolag trycker på och vill ha, kan jag tro att det är väldigt lätt att åka dit och själen i musiken förloras. Hur många gånger har man inte lyssnat på en demo på en ny låt från en artist, snabbt inspelad och som är grymt bra, för att sedan med stor förhoppning lyssna på den välproducerade versionen och bli ruggugt besviken? En riktigt hemsk sådan att kolla är Silen Screams med Rob Halford. Demon är så jäkla bra och skivversionen är helt död.
Me, Myself & I


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
äh det var inget förestten!!..move on please! :unsure:

Hehe, hann faktiskt läsa det innan du redigerade bort det. Vad fick dig att ändra dig...?

att svamla offentligt ger mig ångest!! :lol:
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
äh det var inget förestten!!..move on please! :unsure:

Hehe, hann faktiskt läsa det innan du redigerade bort det. Vad fick dig att ändra dig...?

att svamla offentligt ger mig ångest!! :lol:

Haha! Det vore nog nyttigt för mig att få ångest av det också!
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


DåligtGehör

  • Gäst
Intressant tråd!
En av de saker som jag upplever tar bort väldigt mycket av känslan i musiken idag, är det att man underskattar lyssnarna. Det får inte vara för komplicerade skalor, måste vara lätt text och absolut inte för mÿcket text, det skall finnas en liten försmak av refrängmelodi i intro för att lyssnare lätt skall känna igen och hänga med osv. Lyssnaren behandlas som ett litet barn där man undanhåller alla de lite "farliga" sakerna som ger den extra kryddan i tillvaron.

Ljudbilden måste ju också vara väldigt lätt att ta till sig och det måste vara tegelstensform på ljudkurvan, för fy skam om du skulle behöva röra volymknappen någon gång för att musiken råkar vara lite dynamisk.

I början av sin karriär kanske man inte tänker så mycket på detta, men när radio och skivbolag trycker på och vill ha, kan jag tro att det är väldigt lätt att åka dit och själen i musiken förloras. Hur många gånger har man inte lyssnat på en demo på en ny låt från en artist, snabbt inspelad och som är grymt bra, för att sedan med stor förhoppning lyssna på den välproducerade versionen och bli ruggugt besviken? En riktigt hemsk sådan att kolla är Silen Screams med Rob Halford. Demon är så jäkla bra och skivversionen är helt död.

Tänker i första hand på det första stycket.

Jag uppfattar det som att vi verkligen lever i en tid då man skall anpassa sig till den tänka målgruppen osv. Gärna slipa av lite och lite till i rädslan över att inte nå ut, nå fram, sälja, bli omtyckt. Det är ju så ont om tid och så stort utbud. Naturligtvis tänker in alla så tydliga tankar kring detta men är nog likväl drabbade av andan.


Utloggad maxmaxmax

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
    • Visa profil

Jo jag hoppas det kommer en tid där det är så lugnt att jag inte behöver syssla med musik längre och bara kan sitta med min fru och lira tolvor och sjunga om hur fint det är med en trygg vardag.
detstorakalaset.blogspot.com


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio

Jo jag hoppas det kommer en tid där det är så lugnt att jag inte behöver syssla med musik längre och bara kan sitta med min fru och lira tolvor och sjunga om hur fint det är med en trygg vardag.

Bluestolvor? Eller tolvtonsmusik?  :blink:

När jag blir gammal ska jag sitta på verandan med min Buchla och lira elektroakustisk musik för min katt...
Arbetar på XLN Audio


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil

Jo jag hoppas det kommer en tid där det är så lugnt att jag inte behöver syssla med musik längre och bara kan sitta med min fru och lira tolvor och sjunga om hur fint det är med en trygg vardag.

Bluestolvor? Eller tolvtonsmusik?  :blink:

När jag blir gammal ska jag sitta på verandan med min Buchla och lira elektroakustisk musik för min katt...

Hur gör man för att bli din katt ^_^
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


freddy

  • Gäst
..och lira elektroakustisk musik för min katt...

Elektroakustiskt måste vara det roligaste begreppet jag hört, humor!


Utloggad maxmaxmax

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
    • Visa profil

När jag blir gammal ska jag sitta på verandan med min Buchla och lira elektroakustisk musik för min katt...k:


.. när JAG blir gammal ska jag sitta på min veranda och enbart spela basuntoner på min http://www.greecetravel.com/musicmuseum/tsabouna.jpg för min smutstvätt

The four yorkshiremen, någon? :)
« Senast ändrad: 27.01.2008, 19:42:58 by maxmaxmax »
detstorakalaset.blogspot.com


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/
Jag tror inte åldern spelar någon som helst roll, inte heller hur länge man hållt på. Snarare borde det vara tvärtom man lär sig mer dessto fler låtar man skriver.
Dock så kanske de inte är samma typ av låtar som de skrev när de var yngre. Man förändras som personen, världen förändras osv.

Sen kanske många tappar den där riktiga glöden för att skriva när de blir äldre och på såvis blir det inte lika bra låtar.


Utloggad BLUES

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 32
  • Jag och Charles på storgig
    • Visa profil
    • Bloominblue
Måste ändå passa på att säga att det finns undantag men det börjar bli sällsynt
Satt i bilen idag och lyssnade på Dylans senaste, en cool sak Jazzig och rökig
med låtar som "bara" maler text
jag kom på hur underbart det verkligen är att göra så idag, jag satt fanimig med öron som trattar :P för att inte missa orden

Och Anders F :s senaste.. också en resa i textmagi

slänger man på radion så är det 98,5% av utbudet som är som ni beskriver det
för mig blir det betydelselös bakgrundsmusik
och det avbryts hela tiden med BÄST MUSIK JUST NUUUUUUUU

eller RIIIIX MEGAPOOOOOOOOOOLLLLL
Dä ä barå å in män å veffta runt lite..


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Måste ändå passa på att säga att det finns undantag men det börjar bli sällsynt
Satt i bilen idag och lyssnade på Dylans senaste, en cool sak Jazzig och rökig
med låtar som "bara" maler text
jag kom på hur underbart det verkligen är att göra så idag, jag satt fanimig med öron som trattar :P för att inte missa orden

Och Anders F :s senaste.. också en resa i textmagi

slänger man på radion så är det 98,5% av utbudet som är som ni beskriver det
för mig blir det betydelselös bakgrundsmusik
och det avbryts hela tiden med BÄST MUSIK JUST NUUUUUUUU

eller RIIIIX MEGAPOOOOOOOOOOLLLLL

Faan så rätt du har.Den som skriker högst hörs mest,typ.
Bra musik är alltid bra musik(om den sedan gjordes för 300 år sedan eller i morgon.....Big Deal.
Mycket (det mesta?) som hörs på radion idag är.........skräp.!
idol vinnare och......näe :wub:
bara mina högst egna funderingar folks. ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
.. när JAG blir gammal ska jag sitta på min veranda och enbart spela basuntoner på min tsabouna för min smutstvätt



The four yorkshiremen, någon? :)

Herregud, det är bland det mest obscena instrument jag sett. På gränsen till tidelag.
Tror inte min katt skulle uppskatta det...
Arbetar på XLN Audio


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Hur gör man för att bli din katt ^_^

Sluta raka dig och odla svans. Stryker du runt min port i mer än tre dygn betraktar jag dig som min!
Arbetar på XLN Audio


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
.. när JAG blir gammal ska jag sitta på min veranda och enbart spela basuntoner på min tsabouna för min smutstvätt



The four yorkshiremen, någon? :)

Herregud, det är bland det mest obscena instrument jag sett. På gränsen till tidelag.
Tror inte min katt skulle uppskatta det...

Det är ju en ut-o-in-vänd get , helmysigt :P
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Magpie

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 59
  • Sillstryparslaktarn
    • Visa profil
Det ser ut som en uttjänt elefantpung.
Hur låter en sådan  :blink:
Ljudexempel med min stratocaster och pod-xt: http://www.speedyshare.com/523743472.html


Utloggad brynolf

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 156
  • Ko
    • Visa profil
På tal om pung, har ju Freud en möjlig förklaring på trådens orginalfråga. "Utan sublimering, ingen konst". Dvs sexualdrift omsätts i kreativitet. Libido minskar med ålder = tråkig gubbrock.


Florian le Sage

  • Gäst
Många som pratar här är ju rätt unga vad jag förstår...runt 20 säg...och en del av er tycker jag verkar lite väl fördomsfulla respektive åldersföraktande ur flera aspekter vilket ju förstås hör ungdomen till men betänk att ni straxt blir "gamla" ni också, det går blixtsnabbt mina gossar och fröknar!

Tesen i uttryckta ordalag som att skaparkraften/glöden etc skulle avta vid en viss ålder är för mig oerhört korkad; jag tror snarare att om man som 20-åring äntrat en mer eller mindre framgångsrik musikalisk karriär och endast ägnat sig åt denna i hela sitt liv, då kanske denna glöd så småningom falnar eftersom väldigt få individer i pop/rock-världen historiskt sett lyckats hålla samma kvalitét under 30 år, men detta kan i sin tur bero på att gamla fans inte gillat nya grepp eller utveckling och riktningar i nya banor som för de flesta skapande människor är ett måste, vilken konst det än gäller-medans kanske nya fans som ej vuxit upp med samma artist upptäcker detta bättre...vem vet, finns massvis av aspekter att beakta hursomhelst.

Till dagens intetsägande skitmusik i radion då, är det då "gamlingar" som spelar den?
Knappast, nej det handlar ju enbart om fokusering på målgrupper upp till 20 etc och framförs av just ungtuppar/hönor som fallit offer för men samtidigt åskådligör och föder en hysteriskt usel och själsdödande/vilseledande non-kultur baserad på snabba kassa struntgrejor hela jävla tiden...hörs man inte på radion så finns man inte, läskigt men sant för både den stora massan lyssnare som inte aktivt letar upp bättre kultur och därigenom går miste om det bästa, samt allra värst för de oerhört begåvade musiker/artister som kanske varit verksamma under många långa år och kämpat kämpat kämpat men aldrig någonsin fått det gehör eller gensvar eller rent av den hype som just idiotartister som "Hej hej Monika" eller annat satans skräp fått för att dra en extrem men glasklar parallell om hur Svenskt musikliv mår!!!
(Idol/Melodifestivalen etc orkar jag inte ens gå in på...)

Nej, jag tror på en massa begåvade människor som jag hört och inte hört-för de finns, både unga som gamla, som förhoppningsvis får en fet revansch när det gått så långt (vilket det iofs gjort för hur länge sen som helst) att alla spyr och protesterar-skriker efter äkta vara, eller???

En motsats till åldersteserna en del presenterat här rör ju kompositörer etc ifrån svunna tider vilka just presterat guldkornen eller sina allra bästa verk på ålderns höst-tack vare mognad och erfarenhet, plågor och nya inspirationer...osv osv!

 B)





Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Många som pratar här är ju rätt unga vad jag förstår...runt 20 säg...och en del av er tycker jag verkar lite väl fördomsfulla respektive åldersföraktande ur flera aspekter vilket ju förstås hör ungdomen till men betänk att ni straxt blir "gamla" ni också, det går blixtsnabbt mina gossar och fröknar!
Tesen i uttryckta ordalag som att skaparkraften/glöden etc skulle avta vid en viss ålder är för mig oerhört korkad; jag tror snarare att om man som 20-åring äntrat en mer eller mindre framgångsrik musikalisk karriär och endast ägnat sig åt denna i hela sitt liv, då kanske denna glöd så småningom falnar eftersom väldigt få individer i pop/rock-världen historiskt sett lyckats hålla samma kvalitét under 30 år, men detta kan i sin tur bero på att gamla fans inte gillat nya grepp eller utveckling och riktningar i nya banor som för de flesta skapande människor är ett måste, vilken konst det än gäller-medans kanske nya fans som ej vuxit upp med samma artist upptäcker detta bättre...vem vet, finns massvis av aspekter att beakta hursomhelst.
Till dagens intetsägande skitmusik i radion då, är det då "gamlingar" som spelar den?
Knappast, nej det handlar ju enbart om fokusering på målgrupper upp till 20 etc och framförs av just ungtuppar/hönor som fallit offer för men samtidigt åskådligör och föder en hysteriskt usel och själsdödande/vilseledande non-kultur baserad på snabba kassa struntgrejor hela jävla tiden...hörs man inte på radion så finns man inte, läskigt men sant för både den stora massan lyssnare som inte aktivt letar upp bättre kultur och därigenom går miste om det bästa, samt allra värst för de oerhört begåvade musiker/artister som kanske varit verksamma under många långa år och kämpat kämpat kämpat men aldrig någonsin fått det gehör eller gensvar eller rent av den hype som just idiotartister som "Hej hej Monika" eller annat satans skräp fått för att dra en extrem men glasklar parallell om hur Svenskt musikliv mår!!!
(Idol/Melodifestivalen etc orkar jag inte ens gå in på...)
Nej, jag tror på en massa begåvade människor som jag hört och inte hört-för de finns, både unga som gamla, som förhoppningsvis får en fet revansch när det gått så långt (vilket det iofs gjort för hur länge sen som helst) att alla spyr och protesterar-skriker efter äkta vara, eller???
En motsats till åldersteserna en del presenterat här rör ju kompositörer etc ifrån svunna tider vilka just presterat guldkornen eller sina allra bästa verk på ålderns höst-tack vare mognad och erfarenhet, plågor och nya inspirationer...osv osv!
 B)


Snyggt inlägg Florian! Min "mätare" svängde över till 54 på söndagen men jag känner mig fortfarande kreativ och som en person som fortfarande har nåt att ge med min musik. Trots hög ålder och kanske en aningen påbörjad dementi så har jag faktiskt "beundrare" från 16 år o uppåt. Hardrock/rock/pop passar ju mig galant, men det hörs  på sounden och kanske arret att det stundom luktar lite 70-80 tal, men det kan väl inte skada nån......tror jag. Jag hör ju inte till bussinessmusikerna eller producenterna, kör ju bara för eget behov utan inkomster från musiken, kan ju tänkas att det är som du säger att den som sökt sitt bröd på musikbranschen i 30 år kanske inte känner sig fullt så motiverad längre. Men som amatör känner jag mig nöjd med att fortfaran de kunna ställa upp och bli accepterad även bland unga lyssnare och musiker! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Hmm,är snart 50,känner ingen som helst lust att lägga ner,tvärtom,riffen snurrar i huvudet...... :P
frågan är vilket av dem som skall användas. :rolleyes:
Nu är vi inne i den ljusa årstiden,vill inte sitta innomhus då,men dagligen sitter jag ändå med någon av gitarrerna,oftast akke numer ,innan ideérna blir elektriska.Bandlös bas lockar,har fixat gammelbasen,det kommer ju att ge nya infallsvinklar även det. ;)
Jag är helt säker på att åldern inte har ett dugg med skaparkraft att göra,däremot sållar man mer,finns inget behov av RIX MEGAPOOOOLLL!!!!!! i min ålder,dessutom har jag ett mycket välbetalt arbete som dessutom är jävligt roligt och givande,och hur många kan säga det om sin tillvarao?????? :rolleyes:
näe, ålder kontra musik är inget stort problem här i världsmetropolen Kista..... :P :rolleyes:
Däremot, Den tid jag har går åt till att fixa i trädgården,ta hand om 5 katter(Maine Coon :wub:) Cykla,hiva skrot,surfa,umgås med min älskade sambo........ :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är klart att åldern inte har med låtskrivande att göra - möjligen bara i så fall åt det positiva hållet - man är väl lite klokare än när man var sjutton och stod och dängde gitarrsolon rakt in i örat med 100 WATT/sekund - det skulle jag inte göra idag - och inte du heller vet jag. :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
varför bara åt det positiva hållet?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Ja?


Visst kanske man kan blir tekniskt skickligare med åren (tills man börjar sega ihop...)

Annars tror jag att man kanske gör mer spännande saker när man är yngre och (oftast) tänker friare  -_-


Men, det är ju högt personligt


De flesta har ju mer radikala åsikter som unga... sen soggar de ihop och blir gråsossar  :o
Tror det är lite liknande med musiken...
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hmm,är snart 50,känner ingen som helst lust att lägga ner,tvärtom,riffen snurrar i huvudet...... :P
frågan är vilket av dem som skall användas. :rolleyes:
Nu är vi inne i den ljusa årstiden,vill inte sitta innomhus då,men dagligen sitter jag ändå med någon av gitarrerna,oftast akke numer ,innan ideérna blir elektriska.Bandlös bas lockar,har fixat gammelbasen,det kommer ju att ge nya infallsvinklar även det. ;)
Jag är helt säker på att åldern inte har ett dugg med skaparkraft att göra,däremot sållar man mer,finns inget behov av RIX MEGAPOOOOLLL!!!!!! i min ålder,dessutom har jag ett mycket välbetalt arbete som dessutom är jävligt roligt och givande,och hur många kan säga det om sin tillvarao?????? :rolleyes:
näe, ålder kontra musik är inget stort problem här i världsmetropolen Kista..... :P :rolleyes:
Däremot, Den tid jag har går åt till att fixa i trädgården,ta hand om 5 katter(Maine Coon :wub:) Cykla,hiva skrot,surfa,umgås med min älskade sambo........ :D

tror det du säger är skitviktigt: de som gör musik endast för skapandets skull har det lite lyxigare....kan koncentrera sig på att skriva för sitt höga nöjes skull.

Sen behöver man ju inte nedvärdera mix megapol heller, även om jag själv gör det :D

Sen undrar jag lite hur ditt mycket välbetalda jobb spelar in ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jag e nog för gammal att delta i dessa diskusioner, hör så dåligt åxå,
synen då, tvivlar ju  ibland på vad jag ser...Söker efter oldboysavdelningen, för döva o trefingrade gitarrister....

BTW. var kan jag parkera min rollator?  Har ni nåt avgiftsfritt område? Jaha, jasså.... bakom Storkyrkan,,,,åker väl dit då!

GODA FRAMTIDVISIONER! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag e nog för gammal att delta i dessa diskusioner, hör så dåligt åxå,
synen då, tvivlar ju  ibland på vad jag ser...Söker efter oldboysavdelningen, för döva o trefingrade gitarrister....

BTW. var kan jag parkera min rollator?  Har ni nåt avgiftsfritt område? Jaha, jasså.... bakom Storkyrkan,,,,åker väl dit då!

GODA FRAMTIDVISIONER! :D

h.  johan

Man ska ju slita ut en generation i daget ;)

Oldboys ja...de enda som skiljer män från pojkar är ju priset på leksakerna :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol