Forum > Demolåtar
Holding me down
Kornstad:
Nu änteligen! Fixade ett myspace konto istället när jag inte fick något av de andra alternativen att fungera så nu går det att lyssna på låten. Holding me down. Ber om ursäkt för strulet.
Wernborg:
En låt som flyter på förbi utan att direkt engagera mig. Fint spelat och fint sjunget. Fast ska man sjunga "fint" så får rösten bära bättre. Jag efterlyser lite mer attitd eller jävlar anamma i uttrycket så att låten kan lyfta bättre, för rösten i sig är det inget fel på.
Höjningen/moduleringen vid 3.19 var störtskön. Fan, gör en Stevie Wonder och modulera en fyra-fem gånger som outro vetja.
Bra jobbat!
equality:
Har ju lyssnat på Ensam förut som är en suverän låt. Den här är också snygg och de hackande ackegurorna ger nerv. Sångmelodin funkar bra. Snyggast när kommer upp i registret. Harmisarna är lite för snälla i min smak. Snygga refränger och stämmor. Modulationerna efter dryga tre minuter lyfter låten plötsligt från dussinvara till nånting originellt. Tonartsbytena kunde kommit in tidigare möjligtvis. Behaglig lyssning. Tack.
DåligtGehör:
För punchiga trummor för denna låt, i viss mån virveln men särskilt baskaggen i refr och mellanspel. Harmonierar inte med den rätt mjuka skira stil det övriga har.
Snygg, men också lite blek. Kanske mest i framförandet. Lead-sången skulle behöva ha lite mer skjuss och mindre återhållet. Inte överdrivet och manerat men våga ta mer plats. Kördelarna bra.
Arete:
Småmysigt och kompetent, men den passerar utan att riktigt påverka. Inte riktigt min musik iofs, så det påverkar väl :-)
Produktionen lämnar dock mycket att önska. Allt låter väldigt instängt, upp med diskanten så inte allt låter dovt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida