Kontrollrummet

Sam Law - Fuck It Up

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lonewind

* LÅTNAMN: Fuck It Up
* ARTIST/GRUPP: Sam Law
* GENRE: punkgrunge
* KOMPOSITÖR: Sam Law
*Text: Chris Michols
* PRODUCENT: Stagger productions och Sam Law
* INSPELNINGSÅR: 2006
* FORMAT: Mp3 256Kbps
* STATUS: Färdig

Sam Law - Fuck It Up
« Senast ändrad: 18.03.2007, 01:21:30 by tsmalmbe »


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Först. Ett tips för att få kommentarer. Posta inte 200 låtar på en gång. :)

Fuck it up då. Låten är rätt skön. Bra drag i refrängen. Gillar fotbollskörerna :) Bra låt helt enkelt.

Mixen är ju helt klart replokal, som ändå håller. Det låter faktiskt bra. Synd att sången knappt hörs. Den drunknar totalt. Du sjunger kanon föresten. :)

Bra!
http://pingvinfilm.se


Utloggad lonewind

Först. Ett tips för att få kommentarer. Posta inte 200 låtar på en gång. :)

Fuck it up då. Låten är rätt skön. Bra drag i refrängen. Gillar fotbollskörerna :) Bra låt helt enkelt.

Mixen är ju helt klart replokal, som ändå håller. Det låter faktiskt bra. Synd att sången knappt hörs. Den drunknar totalt. Du sjunger kanon föresten. :)

Bra!

Kanske inte var helt genomtänkt att slänga upp åtta på en gång, men nu är det gjort... :-D

Vi har alltid sagt hockeykörer men tomäjto tomato ;-)

Ja, det där med sången skyller jag helt och hållet på basisten som var livrädd för att det skulle låta pop om vi inte sänkte sången.

Tack för lyssningen och kul att du gillar min sång, jag har övat mycket  B)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
skön energi!

bra låt, bra sång....

Bra linkin-park-influenser!

ska lyssna vidare på fler alster :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad lonewind

ska lyssna vidare på fler alster :)

Gör det, det sägs att man blir snygg och får ligga ofta av att lyssna  koncentrerat på Sam Law :-D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
HAHA!

Fanken, ska ha denna på repeat då :D +1 till dig :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Då var det dags för dagens Sam Law ;):
Bra ös, fräcka gitarrriff/komp och som på alla andra låtar riktigt bra sång, den här med närmast Kurt Cobain-stuk!
Tyvärr räcker inte mina örons tid inte till men annars skulle jag vilja köra alla era låtar efter varandra några gånger som man fick "Lp-känslan" och ge det "chansen" lite mer. Men, men jag får ta en om dagen.
Bra är det i alla fall! :)


Utloggad lonewind

Då var det dags för dagens Sam Law ;):
Bra ös, fräcka gitarrriff/komp och som på alla andra låtar riktigt bra sång, den här med närmast Kurt Cobain-stuk!
Tyvärr räcker inte mina örons tid inte till men annars skulle jag vilja köra alla era låtar efter varandra några gånger som man fick "Lp-känslan" och ge det "chansen" lite mer. Men, men jag får ta en om dagen.
Bra är det i alla fall! :)

Verkligen kul att du diggar... under hela inspelningstiden (som sträckte sig över ett år) trodde jag aldrig att någon annan än vi i bandet skulle vilja lyssna på det här. Faktiskt har inspelningen varit färdig i över ett halvår innan jag vågade chansa på börja posta de här låtarna. Så jag blir fortfarande lika förvånad och glad varje gång jag får höra något positivt om dessa. Faktum är att jag knappt fått någon negativ kritik alls. Fasen man kanske skulle satsa lite mer på det här och lägga lite energi på det  :rolleyes:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
ska lyssna vidare på fler alster :)

Gör det, det sägs att man blir snygg och får ligga ofta av att lyssna  koncentrerat på Sam Law :-D

Först och främst. Jag gillar låten, låter nirvana, linkin park. Bra jobbat i garaget
Men: Om man redan är snygg och får massvis med ligg då? Du får minus-karma av mig :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Saw Law.. kanske fått det från den gamla thrashdängan "the saw is the law" av Sodom!?  :huh: ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad lonewind

ska lyssna vidare på fler alster :)

Gör det, det sägs att man blir snygg och får ligga ofta av att lyssna  koncentrerat på Sam Law :-D

Först och främst. Jag gillar låten, låter nirvana, linkin park. Bra jobbat i garaget
Men: Om man redan är snygg och får massvis med ligg då? Du får minus-karma av mig :D

Då har du troligtvis lyssnat koncentrerat i mängder på Sam Law redan, kanske omedvetet, vem vet, sånt kan vara svårt att veta...


Utloggad lonewind

Saw Law.. kanske fått det från den gamla thrashdängan "the saw is the law" av Sodom!?  :huh: ;)

Njae, snarare från ett gammalt ligg på Domus  :P