Forum > Demolåtar
Wernborg - Family Affair (cover) - Nu med 1up på stråk m.m.
david.roennlund:
Snygg ny version !
Stråkarna , tamburinen o allt :)
Tycker att den passar alldeles utmärkt i detta tempo, orginalet är lite segt :ph34r:
1up:
Ah, du har fixat med lite mer grejer, va? Trummorna låter som mer driv i! Ännu lite funkigare. Snyggt! Kanske ibland lite _för_ mkt fills? Får känslan att det stoppar upp flödet en aning? Men bara en aning.
Sticker vocalen ut lite i förhållande till de övriga instrumenten i ljudbilden? Sänka nivån något? Fick den känslan.
Snaren? Ljudet som finns på "Move on Up" tycker jag är juste som ett lyxigt julbord på julafton. Ljus och snärtig, för att komplettera den lite varma ljudbilden?
Fler borde ta chansen att kommentera en funkig låt som denna! :)
Wernborg:
--- Citat från: david.roennlund skrivet 02.12.2007, 22:45:45 ---Snygg ny version !
Stråkarna , tamburinen o allt :)
Tycker att den passar alldeles utmärkt i detta tempo, orginalet är lite segt :ph34r:
--- Slut citat ---
:D Tack. Tanke till 1up också.
Wernborg:
--- Citat från: 1up skrivet 04.12.2007, 23:33:27 ---Ah, du har fixat med lite mer grejer, va? Trummorna låter som mer driv i! Ännu lite funkigare. Snyggt! Kanske ibland lite _för_ mkt fills? Får känslan att det stoppar upp flödet en aning? Men bara en aning.
Sticker vocalen ut lite i förhållande till de övriga instrumenten i ljudbilden? Sänka nivån något? Fick den känslan.
Snaren? Ljudet som finns på "Move on Up" tycker jag är juste som ett lyxigt julbord på julafton. Ljus och snärtig, för att komplettera den lite varma ljudbilden?
--- Slut citat ---
Icke trixat mer faktiskt. Kanske är din tamburin som fixar biffen? Ska kolla in Move on up vid tillfälle.
1up:
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.12.2007, 23:38:53 ---
--- Citat från: 1up skrivet 04.12.2007, 23:33:27 ---Ah, du har fixat med lite mer grejer, va? Trummorna låter som mer driv i! Ännu lite funkigare. Snyggt! Kanske ibland lite _för_ mkt fills? Får känslan att det stoppar upp flödet en aning? Men bara en aning.
--- Slut citat ---
Icke trixat mer faktiskt. Kanske är din tamburin som fixar biffen? Ska kolla in Move on up vid tillfälle.
--- Slut citat ---
Mycket möjligt. Eller så har min hjärna fått tokfnatt.
Här finns Move on up, tyvärr taskig kvalle, men lättåtkomligt! Typ min favoritlåt. Gör mig alltid på bättre humör när jag är lite nere.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida