Forum > Demolåtar

Wernborg - Family Affair (cover) - Nu med 1up på stråk m.m.

<< < (5/7) > >>

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 02.12.2007, 01:34:22 ---OKEY :D

Har jammat lite

http://www.aurells.com/div/fa.mp3

och det ena gav det andra. Så skön låt ju. :) :wub: Lagt tamburin, Curtis Mayfield-stråkar :), inte helt perfekt kanske men ändå! Lagt elpianogrejer, saxduo och så! Hoppas något är användbart.

Kan skicka wav sen om du vill med tilläggen.

(Säg bara till om du vill jag ska ta bort länken.)

--- Slut citat ---

Nämen... va mycket godis, och på en söndag. :D

Stråkarna är fullständigt underbara. Dom måste ju vara med såklart. Elpianot puttrade på mysigt också och fixade till det där sista så varenda liten sextondel är spelad nu. Sååååå funkigt.

Fasen va kul.  :D :D :D

Harmonica mike:
 1up å wernis,nice!
Kommer nog att funka med lite volym justeringar..

Läste nånstans Stefan att du hade köpt ny sång mick,dock inte vilken sort.Jag hör ett väsande i sången på de högre frekvenserna,det låter som en inställnings fråga mera än en röst dito.Är det några filter på manicken? Testa isåfall de olika lägena.Spela in alla olika dämpnings möjligheterna den har,använd läget som inte färgar sången med ett krispigt väsande.Förmodligen så blir det lite dovt då,eq:a i efterhand.Det bidrar nog en hel del till att dra sången i rätt riktning..Det är stor skillnad mot det låga och det höga registret,mycket av det sistnämnda kan vara mick/tekniskt relaterat.Var försiktig med deesser:n,den kan oxå ställa till en hel del..

Om micken saknar dess alternativ,skär lite topp innan du sjunger in.Micken låter som en felaktigt inställd studio projects B1:a - hört rätt många såna med dessa färgningar - då jag äger en själv.Nu vet jag ju inte om du har en sådan,men problematiken är densamma i ditt sångspår.

Mvh
Micael

1up:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.12.2007, 09:09:32 ---
--- Citat från: 1up skrivet 02.12.2007, 01:34:22 ---OKEY :D

Har jammat lite

http://www.aurells.com/div/fa.mp3

och det ena gav det andra. Så skön låt ju. :) :wub: Lagt tamburin, Curtis Mayfield-stråkar :), inte helt perfekt kanske men ändå! Lagt elpianogrejer, saxduo och så! Hoppas något är användbart.

Kan skicka wav sen om du vill med tilläggen.

(Säg bara till om du vill jag ska ta bort länken.)

--- Slut citat ---

Nämen... va mycket godis, och på en söndag. :D

Stråkarna är fullständigt underbara. Dom måste ju vara med såklart. Elpianot puttrade på mysigt också och fixade till det där sista så varenda liten sextondel är spelad nu. Sååååå funkigt.

Fasen va kul.  :D :D :D

--- Slut citat ---

Tack! :) Roligt! Du får PM alldeles strax!

Att lira in 16-dels tamburin visade sig jättesvårt. Så halva tempot fick det bli.

Wernborg:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.12.2007, 12:41:56 --- 1up å wernis,nice!
Kommer nog att funka med lite volym justeringar..

Läste nånstans Stefan att du hade köpt ny sång mick,dock inte vilken sort.Jag hör ett väsande i sången på de högre frekvenserna,det låter som en inställnings fråga mera än en röst dito.Är det några filter på manicken? Testa isåfall de olika lägena.Spela in alla olika dämpnings möjligheterna den har,använd läget som inte färgar sången med ett krispigt väsande.Förmodligen så blir det lite dovt då,eq:a i efterhand.Det bidrar nog en hel del till att dra sången i rätt riktning..Det är stor skillnad mot det låga och det höga registret,mycket av det sistnämnda kan vara mick/tekniskt relaterat.Var försiktig med deesser:n,den kan oxå ställa till en hel del..

Om micken saknar dess alternativ,skär lite topp innan du sjunger in.Micken låter som en felaktigt inställd studio projects B1:a - hört rätt många såna med dessa färgningar - då jag äger en själv.Nu vet jag ju inte om du har en sådan,men problematiken är densamma i ditt sångspår.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Nja, denna är förmodligen inspelad med min dynamiska Jefe. Låten är inspelad delvis 1998 och delvis nu i veckan. Sången tillhör de gamla spåren.

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 02.12.2007, 13:05:57 ---Att lira in 16-dels tamburin visade sig jättesvårt. Så halva tempot fick det bli.

--- Slut citat ---

Fast det var jättelätt att hitta ett parti som stämde, så då loopade jag upp det helt enkelt.  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion