Forum > Demolåtar

1up-Klassiskt Epos v3! Bas, harpa, & kör introducerad! Nu med 7.17 min. musik!

<< < (7/9) > >>

1up:

--- Citat från: Tant Fransa skrivet 29.11.2007, 12:17:27 ---Har inte lyssnat jättenoga, men första intrycket är:

STRESS. Någon som irrar runt och letar efter någonting, men hittar inte. Måste stanna till och tänka för att fundera ut var saken kan vara. Och snart går tåget. Eller nåt.

Själv är jag ju alltid stressad, utan att jag behöver ta till yttre stimuli, så detta är nog inten jag skulle sätta på hemma. Men uppenbarligen förmedlar stycket en känsla :)

--- Slut citat ---

Åh det här blir alltmer intressant! STRESS upplever du utav verket. (Låter jobbigt att alltid känna stress? :/) Dividend upplever LUGN. Olika faller känslornas öhm, lotter?

Det finns en sanning i att det finns stress i stycket. Någon påtalade att det fanns sorg i stycket. Sorg och stress hänger ofta ihop. Sorg följer efter stress? Stress följer efter sorg? Kanske bägge.

Tåget till ett rogivande spa? :)

Tack för att du ville lyssna!

1up:

--- Citat från: jay thomas skrivet 29.11.2007, 12:26:51 ---Mysigt. Detta imponerade på mig helt klart. Bra, omväxlande och aldrigt någon egentlig transportsträcka. Det jag möjligtvis höjer på öronbrynen för är att under senare hälften av stycket känns det som om stråkarna pumpar på ett onaturligt sätt. Det är nästan så att volymen sinusvågar under samma stråkdrag, vilket gör mig lite sjösjuk...

--- Slut citat ---

Alltid trevligt att imponera på folk! :)

Ah "aldrig någon egentlig transportsträcka" det tar jag åt mig utav! Brukar själv starkt gilla när musiken har ett budskap hela tiden. Så man slipper "död" musik. Okey, död musik kan vara en effekt ibland, men tror du/ni förstår vad jag menar. Så blir glad du uppskattar min musikaliska kvalitet!

Ah, här igen, ja. De expressive stråkarna ställer till trubbel. Vi kollar in och byter till sustain-patchen hos cellon och så ordnar det sig! Låter jobbigt att bli sjösjuker. Så ska ändra som sagt.

Tack för lyssning!

1up:

--- Citat från: ynot skrivet 29.11.2007, 12:40:22 ---väldigt bra 1up.
smäktande vackert  känslosamt.
lte avhuggna stråkar kanske  slutpartet nnan det lugna mörka.
Flmmusk nja kanske nte rktgt tycker det fnns ett starkare eget uttryck  det.
sista tonen är ju skit rolig faktskt..

gott o höra
tony

--- Slut citat ---

Tja!

Lyckas imponera på mer än en person inom loppet av ett dygn, nästan dags att korka upp champagnen! :) Det känns bra att musiken kommer fram. Har lärt känna dig och några andra på forumet lite grand iaf. Du får väl rätta om du tycker det är direkt fel, men tolkar dig som lite mer avancerad i ditt konstnärliga skapande än jag t.ex. Äkthet och spontanitet premieras? Varför denna bakgrund då kan man fråga sig? Jo, jag försöker förklara att det är roligt när musiken når fram till personer som har olika ideal. Det får en att tro att musiken har något inneboende i sig med ett visst värde på ett bredare plan.

Bockar för lyssningen!

1up:

--- Citat från: cykeln skrivet 29.11.2007, 15:53:25 ---Fortsatt stämningsfullt
Ödesmättat interfolierat! med vackra slingor
Inga stillastående partier - allt har sin funktion - alla 5.54 är musik
Ljudmässigt låter det, i mina öron, mycket bra.
F-n vad bra komponerat!

--- Slut citat ---

Interfolierat, jo det kom av sig själv! :)

Att du också tycker all musik har sin funktion, att det inte är några stillastående partier. Det gör mig glad! Strävar som sagt efter det.

Tackar! :D

Ska se om jag hinner med en fortsättningen av verket ikväll. Efter handling och mat och sånt.

1up:
Version 3 är här! Bump. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion