Forum > Färdiga produktioner
Hellpig & Ynot - Summan är Noll
Hellpig:
--- Citat från: mahan skrivet 27.11.2007, 22:56:20 ---Ha ha, tyckte ju detta låter lidelsefullt bekannt! Lite bättre varudeklaration alá KR så behöver man inte gissa vem som gör vad! ;)
Jäkla snyggt sound o häftiga riff. sången o stämmorna sitter SMÄCK! Ynto is da man!
Men nog blir det ju billigare att dricka andras vin.... :rolleyes:
Snyggt teamwork grabbar! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tack för lyssning & kommentar! Visst är gratis gott... :)
Hellpig:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.11.2007, 23:14:42 ---Vad har dom här boysen hittat på då?
Bäst jag drar ned ljudet i lurarna inan jag slår på hörlursampen..
Johojo..Tony i hög form,as bra guror! Snyggt på alla sätt,lite basfattigt i mina lurar förmodligen perfa i monitorerna,men det är för sent för att dra igång dom nu.Digital dist vid 2.30.och på några fler ställen..Lätta lite på mastern,shit vilket solo!!
Nä f-n voys detta var grymt! Härlig lyssning!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tackar för lyssning! Jag hade lite problem vid slutmixen... mastern står faktiskt bara på hälften av max! testade att lägga en limiter på rubbet men då pumpade det som fan rent ut sagt, förmodligen pga ojämna nivåer kan jag tro. Tror det är spåren från Tony som är lite för maxade, skall kolla på det och se om jag kan få ordning på ojämnheterna. Annars blev det rätt bra tryck i låten utan några mastringstrix. Jag brukar lägga på Izotope Ozone på alla projekt för att få till ett fett gott sound och det brukar i princip alltid ge ett bättre resultat. På just det här projektet blev resultatet tvärtom!
Harmonica mike:
--- Citat från: Hellpig skrivet 27.11.2007, 23:40:31 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.11.2007, 23:14:42 ---Vad har dom här boysen hittat på då?
Bäst jag drar ned ljudet i lurarna inan jag slår på hörlursampen..
Johojo..Tony i hög form,as bra guror! Snyggt på alla sätt,lite basfattigt i mina lurar förmodligen perfa i monitorerna,men det är för sent för att dra igång dom nu.Digital dist vid 2.30.och på några fler ställen..Lätta lite på mastern,shit vilket solo!!
Nä f-n voys detta var grymt! Härlig lyssning!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tackar för lyssning! Jag hade lite problem vid slutmixen... mastern står faktiskt bara på hälften av max! testade att lägga en limiter på rubbet men då pumpade det som fan rent ut sagt, förmodligen pga ojämna nivåer kan jag tro. Tror det är spåren från Tony som är lite för maxade, skall kolla på det och se om jag kan få ordning på ojämnheterna. Annars blev det rätt bra tryck i låten utan några mastringstrix. Jag brukar lägga på Izotope Ozone på alla projekt för att få till ett fett gott sound och det brukar i princip alltid ge ett bättre resultat. På just det här projektet blev resultatet tvärtom!
--- Slut citat ---
Jo det är marigt när man får maxade filer..Stött på det ibland,lite trist.En del av dynamiken går förlorad..Bättre med ett par decibel till godo vid samarbeten,speciellt för den som mixar rubbet..Definitivt något att tänka på,hoppas många läser detta :P
Snyggt samarbete anyway!
Mvh
Micael
Dividend:
LAddade ner tidigare och lyssnar nu... B)
Rätt bra ös. Ynots sång platsar onekligen här, dvs den röjer duktigt!!
Metal med liiite liite hardcore influenser, vilket drar ner betyget!!! :angry:
Nädå, skämtar bara. HC kan vara bra också. Ibland :)
Solot röjer som faaan.... Nu är låten slut. Denna sparas! :)
/Per
Hellpig:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.11.2007, 17:04:46 ---LAddade ner tidigare och lyssnar nu... B)
Rätt bra ös. Ynots sång platsar onekligen här, dvs den röjer duktigt!!
Metal med liiite liite hardcore influenser, vilket drar ner betyget!!! :angry:
Nädå, skämtar bara. HC kan vara bra också. Ibland :)
Solot röjer som faaan.... Nu är låten slut. Denna sparas! :)
/Per
--- Slut citat ---
Tack! hard core vet jag inte om det var menat som... å andra sidan så kom bara låten till genom lite ensamjammande så det fanns ingen tanke bakom. :) Kul att du gillade det!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida