Forum > Färdiga produktioner

Hellpig & Ynot - Summan är Noll

<< < (7/8) > >>

Wernborg:
Kollade vad jag skrev förra gången och tycker nog det gäller fortfarande rörande melodi på vissa ställen.

Men det här är TUUUUUUUUUUNGT!!!

Bra bra.

Dividend:

--- Citat från: Hellpig skrivet 28.11.2007, 23:00:07 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 28.11.2007, 17:04:46 ---LAddade ner tidigare och lyssnar nu...  B)

Rätt bra ös. Ynots sång platsar onekligen här, dvs den röjer duktigt!!

--- Slut citat ---

Tack! hard core vet jag inte om det var menat som... å andra sidan så kom bara låten till genom lite ensamjammande så det fanns ingen tanke bakom. :) Kul att du gillade det!

--- Slut citat ---

Jag visste väl att jag hört denna innan. Till min positiva kommentar kan jag lägga att texten känns löjlig efter nån genomläsning.  Egentligen ingen kritik, då jag kanske missar den djupare meningen med det. Låten röjer, som sagt och Ynot låter arg, men på vad eller vem?  :blink:
Lite monthy python "you come from nothing, you end as nothing, what have you to loose???? NOTHING!!" (ung)

Kanske därför det skär sig för mig. Men musiken och sånguttrycket är bra!

Edit: Vill inte trampa nån på fötterna i onödan, läste igenom igen och man kan göra tolkningar av texten som görs att nonsens-vibbarna undviks. Sorry.... Skrev innan jag tänkte :)

Hellpig:
Eko - Tack för lyssning och för en positiv kommentar. Fast det skall man kanske inte tacka för egentligen. Snarare sagt är jag glad om du fann något du tyckte var värt att lyssna på i min musik.

Marruschkka - Kul att du diggar! Det är nog i alla fall andra gången nu... snart dags att jag anlitar dig tror jag bestämt så vi får det avklarat. :)

Wernborg - Andra gången gilt lixom! Åhh, visste inte vad jag skall svara. Tackar för lyssningen så klart!

Dividend - Nej, du har kanske rätt. Jag tror att texten trevar i det patetiskas gränsland. Å andra sidan; den skrevs och sjöngs in på några dagar egentligen. Det är det som är nackdelen med att sitta hemma o skriva låtar och spela in via datorn. Hade jag och Ynot haft ett samarbete ansikte mot ansikte så hade nog resultatet blivit helt annorlunda. Jag tror inte heller att det egentligen är så nyttigt att bara skriva en låt och sedan spela in den. Hade man haft ett band så hade man kanske repat, vänt och vridit på låten, både text och musik, i kanske ett års tid innan man lirade in den. Som det är nu så är det verkligen ett snabbt tidsavtryck från ett par veckor hösten 2007. Så be inte om ursäkt... alla kommentarer är bra liksom all kritik, tror jag.

Wernborg:

--- Citat från: Hellpig skrivet 26.09.2008, 22:27:27 ---Jag tror inte heller att det egentligen är så nyttigt att bara skriva en låt och sedan spela in den. Hade man haft ett band så hade man kanske repat, vänt och vridit på låten, både text och musik, i kanske ett års tid innan man lirade in den.
--- Slut citat ---

Det där är verkligen huvudet på spiken. Fast verkligenheten vi lever i som amatörmusiker. Ett bra substitut till bandet i replokalen kan vara att bränna ut och ha i bilstereon. Jag märker själv att jag hittar massor av stämsång etc. långt efter inspelningen är gjord.

freddy:
Ja, denna har man hört förr. Tungung från 70-talet :) Trummorna känns nästan lite klena mot gitarren nu tycker jag. Abramis brama blir det per automatik när man spelar denna stil och sjunger på svenska :) Men dom gillar jag och jag gillar även detta. Gött!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion