Forum > Färdiga produktioner

Hellpig & Ynot - Summan är Noll

<< < (4/8) > >>

Tokai:
Fett ös och justa gitarr(er), sång kompromisslös.
Bra att ni la upp texten för jag hör inte smack vad som sjungs.
Baskaggen upp tycker jag + eq, nu klickar den bara. Är väl den som gör att det låter lite basfattigt?
Ett ord i texten som jag inte gillar: avgränsbar. Det rimmar på kvar, men känns lite för... akademiskt, kanske?
+ 4 och ­- 1 betygsätter jag.

Wernborg:
Blytunga gitarrer och sköna riff. Sitter tyvärr på den bärbara så mixen avstår jag från att kommentera, men det låter bra så långt jag kan avgöra.

Bra uttryck i sången, men melodin känns väldigt osäker. Lite väl mycket improvisation för att det ska kännas helgjutet. Bestäm er för vilken melodi som gäller och ta om. Det är låten värd tycker jag. Huh!-ropen är klockrena.

Mysigt gitarrsolo.

Gott samarbete som jag gärna hör mer ifrån.

Vallhagen:
Gosigt. Fett.

Texten är bra med, även om jag hänger upp mig på att den måste rimma hela tiden.

Vid 1:56--2:10 ca så blir det så där jävla bra som det liksom bara blir ibland.

tjing
Bengan

Emulator:
nu tänker jag var gnällig. min favvissångare och den bäste muskelgitarristen jag vet om har gjort något, det kan inte bli fel, eller? :)

kompromisslöst uttryuck i sången, fantastiskt tryck. men släpar lite rytmiskt mot resten, man får en känsla av att jag missat isättningspunkten vid mix (internt ynot ;) )

Sen komer hellpig trademark gura vid 1.50 ung. underbart., blytungt.

Men jag dras inte med av denna låt, den blir för odynamisk. man slår på låten och det smäller till så man slås av stolen. sen vrider man ner lite, och då går den förbi.

jag sjunger en rad i "surreal " som passar här tror jag. "power is nothing without control". Det mäste varieras lite.

Du skulle ha sjungit lite lugnare bitivs yot, som du tänkte.

Nu syns inte skogen för alla träd lixom. gallra lite, ta om sången med stadigare melodi och mer varierat uttryck. då blir det helt plötsligt det bästa jag hört i denna genre tror jag.

jag väntar :)

ynot:
tackar för tanker o lyssning lite skumt synk fel helt rätt tror lite på at få till det genom en nu version hoppas på det ...

tony

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion