Forum > Färdiga produktioner

Per Rosqvist - Blue-Eyed Girl with Flower in Her Hand

<< < (4/6) > >>

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 28.11.2007, 20:30:23 ---Jou Chinamannen!

Faktiskt jätteskönt att du slängde in ett dramaverk ibland allt detta julstämmandet! Lite omväxling behövs, detta är ju vad jag brukar kalla Per-sound, men jag tycker att dina mixar har förbättrats stort  under den tid jag haft möjlighet att följa med. Behärskat arr, inget som sticker ut, snyggt och sparsamt använd reverb. Finns ju några ställen som jag int begriper varför kompositören gjort sina melodiska beslut så som han gjort, men jag behöver ju inte förstå allt heller, till all tur :D

--- Slut citat ---

Yo Johan!

Melodierna jag klickar fram anses ofta onaturligt invecklade eller brister i planering enligt vissa, ja. :) Ibland håller jag med, ibland inte. Finns kanske ett/två ställen här som ligger på gränsen :D

--- Citera ---Men en sak Per....

var e stora trumman? ;)

h.  johan

--- Slut citat ---

Lugn, lugn! Den kommer i del 2! :)

/Per

Dividend:

--- Citat från: freddy skrivet 28.11.2007, 13:25:41 ---Jag gillar inte alls stråkarna, dom låter väldigt syntetiska. Annars var det ett coolt verk måste jag säga, nordisk folkmusik får man aldrig nog av!

--- Slut citat ---

Ja de låter syntetiska. Skall byta sampling :D och minska på fördröjning och skruva lite.... Nä folkmusik från norra europa ÄR bra.

Dividend:
Förbättring av de ursprungliga slarvigt inställda lead-violinerna, föranleder denna skamlösa BuMp! :)

1up:
Ska lyssna på nya verren nu.

Nu gäller det att minnas de gamla violinerna också och jämföra. hmm hmm. Detta bli en utmaning.

Lite överslag 1:26 där omkring.

02:49 låter snarlik den här ringsignalen som de har i Telias mobiltelefonreklamer.

04:51 jättesnygg övergång! Kanske lite svagare i volym på nästaföljande ackord efter det allra första? Låter lite lätt gällt i lurarna. Låter lite synthigt faktiskt. ALltså en speciell synthpatch. Skum effekt.

Kul slut! Det låter som om du drar av rymdklangen mot slutet? Vore fint om tonerna ljöd ut där.

Åh, violinerna ja. En bra förbättring.

Harmonica mike:
Hej Per.
Jag lyssnar på senaste verren.Vad jag har upptäckt med vissa av ljuden i ewq:t är ,när man spelar ljuden via ett keyboard,så blir det en irriterande fördröjning innan tonen sitter där den ska.Obs,det har inte med latency eller kvantisering att göra..Lite av det fenomenet uppstod på O helga natt.Jag la sången på den efter metronomen,ändå så låter det som jag var otajt,fast lite otajt var det mot slutet,på ett ställe.. :D..Så valet av ljuden,när dom träffar takten är ganska avgörande..Vissa av ljuden slår an direkt,men det tar ju ett tag att hitta dom.Du vet säkert vilka det är då du jobbat med programmet ett tag.Däremot så går det fint att flytta de sega tonerna före takt slaget,då blir det grymt - kanske förklaringen till varför det är så kommer här under..Jag vet inte,har du bättre ideer?

I orkestrala sammanhang så är det nog mera riktigt då det tar ett tag för ljudet att färdas till lyssnaren - beroende på var man sitter i salongen.Ty varje meter i verkligheten där "orkestern" befinner sig,bidrar till fördröjning.Det öppnar plötsligt möjligheten att arra allt som en riktig orkester,men då bör man ha en klar bild av hur det ser ut i en konsert hall.Var stråk och blås etc,,sitter/står.Det skulle kunna vara en rimlig förklaring om man tänker sig att lyssnaren sitter rakt framför,nåstans mitt i salongen.Nog om det,lite tanke gångar kring programmets marigheter..Och det har absolut ingenting med dina arr att göra,mera av mina egna funderingar för att förstå hur dom tänkt som skapat det.Jag kan ju vara ute och cykla..Det är jag ofta :lol:

Låten då:
Ja det är gott Per mane som vanligt,jag måste ta en lyssning till då jag skrev medans jag lyssnade..Japp,nog funkar denna.Kanske inte nån av dina bästa,men tillräckligt bra tycker jag för att få tillträde till "mappen".Sen att den har en liten "historia",om jag tolkade texten i trådhuvudet rätt,gör ju inte låten sämre  :D

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion