Forum > Demolåtar

Leif & Anders-Tumbleweed Ny version och text! (Singer/songwriter, Blues, soul)

<< < (2/5) > >>

Asti:
Fin låt och jättebra sång! Några funderingar:
- Elgitarrerna kunde nog dämpas lite i första "refrängen"
- I verserna efter 1:a refrängen skulle en ensam ton från hammondorgeln kunna ligga i bakgrunden
  och efter 1:a versen efter 1:a refrängen kanske en mjuk, fyllig bas kunde komma in...
- I sista refrängen kunde basen ligga kvar och volymen på elgitarrerna vara som den är.
- Den avslutande versen tycker jag ska vara kvar avskalad, precis som den är
- Möjligen en andrastämma i verserna efter 1:a refrängen och kanske en kör i andra refrängen
  om man vill fläska på ordentligt.  :)
Men det är fint med det avskalade arret som det är också!
/Asti

MaxB:
Möjligt att jag uppfattar en låt olika, beroende på sinnelag, jag tycker den är superb som den är i första inlägget!

Ibland får jag idéer om att jag skulle gjort si eller så men ibland släpper jag det helt. Gillar detta hantverk!

Leif:

--- Citat från: Asti skrivet 06.02.2020, 15:45:25 ---Fin låt och jättebra sång! Några funderingar:
- Elgitarrerna kunde nog dämpas lite i första "refrängen"
- I verserna efter 1:a refrängen skulle en ensam ton från hammondorgeln kunna ligga i bakgrunden
  och efter 1:a versen efter 1:a refrängen kanske en mjuk, fyllig bas kunde komma in...
- I sista refrängen kunde basen ligga kvar och volymen på elgitarrerna vara som den är.
- Den avslutande versen tycker jag ska vara kvar avskalad, precis som den är
- Möjligen en andrastämma i verserna efter 1:a refrängen och kanske en kör i andra refrängen
  om man vill fläska på ordentligt.  :)
Men det är fint med det avskalade arret som det är också!
/Asti

--- Slut citat ---

Tjena, Asti!
Ber om ursäkt för den sena återkopplingen. Det blev en del arbete att stå i, så ro till att svara har inte riktigt infunnit sig.

Tack för bra feedback och många goda idéer!  :)
Har själv varit inne på att testa med lite fler element i låten och har även testat några idéer, men ju bättre mixen har låtit, desto mer tveksam har jag blivit.
Blir dock sugen på att testa dina idéer bara för att höra hur det skulle låta. En alternativ version går ju också att ha. :)

Uppdaterar snart inlägget med en mer balanserad mix.

Tack för din tid och dina öron!

/Leif

Leif:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.02.2020, 14:17:27 ---Möjligt att jag uppfattar en låt olika, beroende på sinnelag, jag tycker den är superb som den är i första inlägget!

Ibland får jag idéer om att jag skulle gjort si eller så men ibland släpper jag det helt. Gillar detta hantverk!

--- Slut citat ---

Tack, MaxB! Kul att du gillar den.
Ber även om ursäkt till dig för den sena återkopplingen. :)
Ja, det känns som att vi börjar landa i en såpass bra mix nu, att vi nog faktiskt kommer att behålla den såhär avskalad.
Men som jag skrev till, Asti, så kan det mycket väl bli en alternativ version med fler element, bara för att jämföra och experimentera med.

Tack för lånet av tiden och dina öron!

/Leif
 

Leif:
Ny version med bättre balans mellan refräng och vers och elgitarrer:


 Your browser does not support the audio element.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion